וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: על המדינה לנמק מדוע היא פוגעת בצורה בוטה בזכות הקניין

רוני קורן-דינר

11.9.2002 / 15:41

הדברים נאמרו במסגרת דיון בעתירה של יס נגד החלטת המועצה לשדר את הערוץ ברוסית באפיק 9; בג"ץ הורה למועצת הכבלים לנמק מדוע היא מחייבת את יס לשדר את הערוצים הייעודיים באפיקים הנקבעים על ידה


הבוקר נערך הדיון הראשון בבג"ץ בעתירת יס נגד המועצה לשידורי כבלים ולוויין, בעניין הוראת המועצה לשדר את הערוץ הייעודי בשפה הרוסית באפיק 9 ואת ערוץ המוסיקה הישראלית באפיק 24. הדיון התקיים בפני הרכב של שלושה שופטים, אליהו מצא, דליה דורנר ואדמונד לוי. השופטים הוציאו צו על תנאי נגד המדינה וביקשו מהמועצה לנמק בתוך 45 יום את ההחלטה.

יס, באמצעות עו"ד עופר צור ממשרד גורניצקי ושות', טוענת כי אופן מיקום הערוצים הוא קניינה הפרטי והבלעדי. היא ביקשה למקם את ערוץ "ישראל פלוס", הערוץ הייעודי בשפה הרוסית (שיעלה לאוויר תוך מספר שבועות) בצמוד למקבץ הערוצים שהיא משדרת באמצעות לוויין מרוסיה, לרווחת קהל היעד של ערוץ זה. בתגובה, טוענים ב"ישראל פלוס" כי לערוץ אופי ישראלי למרות השפה, ולכן על חברות הכבלים והלוויין למקם אותו בסמוך לערוצים הישראליים, ולא בסמוך לערוצים הרוסיים.

המועצה תומכת בעמדת "ישראל פלוס", והורתה לחברות הכבלים והלוויין להקצות לערוץ את אפיק מספר 9. בעניין מספרו של ערוץ המוסיקה טרם יצאה הוראה מחייבת דומה, אולם יס הקדימה והוסיפה לעתירתה גם את ערוץ זה.

השופטים נטו להסכים עם עמדת יס. השופטת דורנר אמרה בדיון כי נראה שעתירתה של יס "מבוססת ורצינית", וכי לא מן הראוי שהרגולטור יתערב בנושאים כלכליים טהורים של גופי השידור. בהחלטת השופטים נכתב כי "המדינה תנמק בתוך 45 יום מדוע לא יצהיר ביהמ"ש על בטלותה של החלטת המועצה ככל שהיא נוגעת לחיובה של העותרת לשדר את הערוץ הייעודי ברוסית דווקא באפיק 9 ואת הערוץ הייעודי למוסיקה ישראלית דווקא באפיק 24. לחלופין, מדוע לא יבטל ביהמ"ש את החלטת המועצה בין היתר בשל פגיעתה הבוטה והבלתי מידתית בזכות הקניין של העותרת, בחופש העיסוק שלה וביכולת התחרות שלה, ובשל היותה מפלה וחורגת הרבה מעבר למתחם הסבירות". (בג"ץ 7200/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully