וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורינט מעלה תחזיות להמשך השנה; צופה הכנסות של 182 מ' ד' ב-2003 - צמיחה של 16%

שירלי יום-טוב

11.9.2002 / 16:26

צופה רווח נקי של 55 סנט למניה בשנה הבאה - 13 מ' ד'; דן בודנר המנכ"ל: נתח ההכנסות של המוצרים הבטחוניים ימשיך לגדול * ורינט עלתה על התחזיות * קומברס שוב מורידה תחזיות



לורינט , חברת הבת של קומברס , שפירסמה אמש תוצאות מפתיעות לטובה לרבעון השני, היו בשורות טובות נוספות למשקיעים בשיחת הוועידה שקיימה כדי לדון בדו"חות. החברה דיווחה אמש על הכנסות של 38.5 מיליון דולר - 1.5 מיליון דולר מעל לתחזית האנליסטים הממוצעת בוול סטריט, ובכך הצליחה לצמוח ב-6% בהשוואה לרבעון הקודם וב-20% בהשוואה לתקופה המקבילה.



החדשות הטובות באמת הגיעו בשיחת הוועידה בה העלתה החברה תחזיות לפיהן היא צופה להציג ברבעון השלישי הכנסות של 40 מיליון דולר, כלומר צמיחה של 4% מהרבעון השני. הרווח התפעולי צפוי להסתכם ב-2.6 מיליון דולר והרווח הנקי צפוי לעמוד על 2.6 מיליון דולר או 10 סנט למניה. בשורת הרווח הנקי מדובר על צמיחה צפויה של 18% שכן הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם ב-2.2 מיליון דולר או 9 סנט למניה והוא עלה בסנט אחד על התחזית הממוצעת בוול סטריט.



בניגוד לקומברס האם, שציינה בשיחת הוועידה שלה כי הצפיות שלה נותרה נמוכה, ורינט מספקת את הסחורה ומפרסמת תחזיות מפורטות גם לרבעון הרביעי ואף לשנת 2003. החברה צופה לדווח ברבעון הבא על הכנסות של 41.5 מיליון דולר, רווח תפעולי של 2.8 מיליון דולר ורווח נקי של 2.8 מיליון דולר או 11 סנט למניה. לשנת 2002 כולה מדובר בתחזית הכנסות של 156.3 מיליון דולר, רווח נקי של 9.3 מיליון דולר או 39 סנט למניה.



ולשנה הבאה ורינט צופה הכנסות של 182 מיליון דולר, כלומר צמיחה שנתית לא מבוטלת של כ-16%. שורת הרווח הנקי צפויה להסתכם ב-55 סנט (כ-13 מיליון דולר).



שולי הרווח הגולמי ימשיכו להשתפר



"יש התפתחויות חיוביות בשוק מבחינת הביקוש למוצרים. החברה הצליחה לבצע את הדברים בהתאם לתוכניות ואף יותר טוב", אומר דן בודנר, מנכ"ל ונשיא החברה, ומוסיף כי הפרמטרים הכספיים כמו תזרים המזומנים מפעילות וימי אשראי ללקוח ברבעון השני היו טובים.



ורינט מייחסת את התוצאות הטובות לרבעון השני לגידול בשוק ה-DSS - Digital securuty and surveillance בו מוכרת החברה בין היתר פתרונות לצילומי וידאו דיגיטליים למוסדות בטחוניים שונים. בודנר ציין כי כתוצאה מהתקפות הטרור של ה-11 בספטמבר ורינט חוותה גידול בביקוש למוצרים אלה ואלו היוו כ-60.5% מכלל מכירות החברה, כלומר 23.2 מיליון דולר. מדובר בגידול ביחס לרבעון הראשון בו הסתכם נתח ההכנסות משוק זה ב-21.8 מיליון דולר, אז היווה כ-60% מהכנסות החברה.



בודנר ציין כי המכירות בשוק זה עלו על התחזיות של החברה וכי החברה מאמינה שהם ימשיכו לצמוח גם ברבעונים הבאים. "ברבעון השני היה גידול בצנרת למוצרים הבטחוניים ואנו מאמינים כי נתח ההכנסות של מוצרים אלו ימשיך לגדול", הוסיף.



בחלוקה גיאוגרפית של ההכנסות, ורינט מכרה כ-51% בצפון אמריקה, 35% באירופה וכ-14% באזור אסיה פסיפיק. שולי הרווח הגולמי הסתכמו ברבעון שחלף ב-52% - שיפור משולי רווח של 51% ברבעון הראשון ו-50% ברבעון הרביעי של 2001. השיפור נרשם כתוצאה מתמהיל מוצרים בו עלו מכירות מוצרי תוכנה הנושאים אתם שולי רווח גבוהים באופן מסורתי. הבשורה הטובה היא שהחברה צופה המשך שיפור בשולי הרווח הגולמי.



HSBC: ורינט לא נוגסת בנתח השוק של נייס



תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון השני ב-11 מיליון דולר, אם כי בודנר מציין כי החברה לא צופה לדווח על נתונים דומים ברבעונים הבאים. "התזרים הצביע על יעילות מקסימלית מהיבטים כמו צמצום במלאים ותנאי התשלום שהצלחנו להשיג מלקוחות וספקים. אנחנו עסק שצומח, ולכן צריך להמשיך ולבצע השקעות. נשאר בתזרים מזומנים חיובי אבל לא נגיע שוב למספר עליו דיווחנו אתמול", הסביר.



הפתעה טובה ממתינה גם בסעיף ימי הלקוחות (DSO) שירד ברבעון השני ל-65 מ-70 ברבעון הקודם והיה אף מתחת לטווח בו פועלת בדרך כלל החברה - 70-90 יום. בודנר מציין כי את השיפור החברה הצליחה להשיג בעיקר על ידי לחץ מאסיווי בגזרת תנאי התשלום מול הלקוחות. יחד עם זאת, הוא אומר "אני לא רואה צורך להגזים ולהמשיך ללחוץ, זה ייצור השלכות שליליות ואין סיבה לכך. אנו יכולים להרשות לעצמנו גמישות מול הלקוחות כי מדובר בחברות גדולות ומבוססות".



מניית ורינט דישדשה לאחרונה במחיר הנמוך בכ-45% ממחיר הנפקתה לפני כארבעה חודשים - 16 דולר. אמש, לאורך יום המסחר ירדה ורינט בשיעור של עד 1.5%, אולם תפנית מרשימה נרשמה בשעה האחרונה של המסחר, לקראת פרסום התוצאות, כשהמניה זינקה לפתע ב-10%. שווי השוק בו נסחרת כעת החברה הוא 237 מיליון דולר. ורינט מעסיקה כיום כ-850 עובדים.



כששואלים את בודנר על התחרות עם נייס , הוא אומר כי הפוקוס על התחרות בין שתי החברות הוא בעיקר היסטורי וכי נייס מתחרה עם ורינט רק בשליש מהפעילות. מתחרה נוספת, לדבריו, היא אי.סי.טל , החברה הבת של אי.סי.איי . "אנו נפגשים עם נייס בשוק ה-call centers ופה ושם בתחום הווידאו, אבל לא בשוק הביטחוני כי אין חפיפה מלאה בקווי המוצרים שלנו", הוא אומר.



בבנק ההשקעות HSBC עידכנו היום בקצרה לגבי נייס כאשר המלצת האנליסט וויל מנואל נותרה על "קנייה". מנואל מציין כי "הדו"חות של ורינט מצביעים בבירור על כך שמצב השווקים בהם פועלות שתי החברות הוא לא כל כך רע". גם הוא מדגיש כי לא סביר שורינט נוגסת בנתח השוק של נייס, זאת לאור זרם ההודעות בדבר חוזים חדשים אותו מספקת לאחרונה נייס. החוזה האחרון עליו הודיעה החברה לפני מספר ימים עם אוניברסיטת נובה בארה"ב אינו משמעותי מבחינת היקפו הכספי (0.4-0.7 מיליון דולר), אומר מנואל, אך לדבריו הוא חשוב מכיוון שהוא יכול להוביל לחוזים נוספים בתחום של מוסדות חינוכיים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully