וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות חדות במניות הטלקום והמדיה מובילות את פאריס ופרנקפורט לעלייה של כ-2.5%

רן דוידוב

11.9.2002 / 17:03

נוקיה מזנקת ב-6%; ויוונדי עולה ב-4% לאחר שחטיבת הטלקום שלה זכתה להצעת רכש של 4 מיליארד יורו; מובילקום צונחת ב-65% מחשש לפשיטת רגל



המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות שערים חדות בהובלת מניות הטלקום. החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט מצביעים על פתיחה חיובית חזקה. הסוחרים התגברו על פתיחה מהוססת על רקע המתיחות בשל יום השנה למתקפת הטרור על ארה"ב והזניקו את השווקים לעליות. מגזרי הפרסום, הנפט, הרכב והתעופה רושמים גם הם עליות שערים חדות. מדד ה-FTSE בלונדון עולה ב-1.3%; הדקס בפרנקפורט מזנק ב-2.6%; פאריס עולה ב-2.3%.



נתוני מקרו: שיעור האבטלה בבריטניה ירד במפתיע בחודש אוגוסט והותיר את מספר המובטלים הרשמי בשפל של 27 שנה. מספר המובטלים התובעים דמי אבטלה ירד ב-6,400 והותיר את שיעור האבטלה על 3.1%. ביולי נרשמה ירידה של 3,000 איש במספר המובטלים. מאז אפריל 2001 עומד שיעור האבטלה במשק השני בגודלו באירופה על 3.1%-3.2%.



החדשות הפיננסיות דלילות במיוחד היום, לאור העובדה שחברות רבות ביטלו אירועים מתוכננים לרגל יום השנה לפיגועי הטרור בארה"ב. עם זאת, חברת הטלקום והתשתיות הצרפתית בויגו מזנקת ב-7.5% לאחר שרשמה זינוק של 31% ברווח במחצית הראשונה. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-506 מיליון יורו.



יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, נוקיה, רושמת זינוק של 6% לאחר שאנליסטית מורגן סטנלי העלתה את מחיר היעד של מנייתה מ-12 ל-13 יורו. מניית החברה נסחרת כעת בשער של 14.52 יורו. החברה חזתה אתמול שהרווח למניה ברבעון השלישי יהיה בקצה העליון של התחזיות המוקדמות. אריקסון השוודית עולה ב-7%; פיליפס ההולנדית מזנקת ב-8%.



חברת הטלקום הגרמנית מובילקום נופלת בכ-65% לאור ידיעות שהופיעו בעיתונות הצרפתית לפיהן תנטוש פראנס טלקום, בעלת המניות העיקרית בחברה, את מובילקום לנפשה ותותיר אותה במצב של העדר כושר פירעון. מחר תתכנס הנהלת פראנס טלקום להחליט על מדיניותה בנוגע למובילקום. פראנס טלקום, שחרב הפיטורים מונחת על צווארו של מנכ"לה מישל בון, עולה ב-1.4%.



תאגיד המדיה ויוונדי-יוניברסל נסחר בעלייה של 4% בבורסת פאריס לאחר דיווחים שהופיעו בעיתונות הצרפתית לפיהם זכתה חטיבת המו"לות של החברה להצעות רכש בגובה 3.5-4 מיליארד יורו. מנכ"ל החברה זאן-רנה פורטו מנהל מגעים קדחתניים למכירת נכסים על מנת להפחית נטל חובות בגובה כ-19 מיליארד יורו.



אגון ההולנדית, חברת הביטוח החמישית בגודלה בעולם, נופלת ב-6% בבורסת אמסטרדם. החברה הודיעה שהיא מנהלת שיחות עם אחד מבעלי מניותיה הגדולים על ארגון מחדש שיעניק לחברה גמישות פיננסית רבה יותר. עם זאת, הכחישה אגון כי בכוונתה להנפיק מניות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully