וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה בשוק המט"ח הביאה לעליות חדות באג"ח השקלי: הגילונים עלו בכ-0.7% והשחרים התחזקו בכ-0.5%

גולן פרידנפלד

11.9.2002 / 17:47

בתחילת היום נרשמו בשחר 2680 ירידות של 1.5%, אך עם שינוי המגמה בשוק המט"ח עברה איגרת החוב לעליות של 0.5% והיא מגלמת תשואה של 9.9%



שוק איגרות החוב התאפיין היום בתנודות חריפות שבאו לידי ביטוי בעיקר באיגרות החוב השקליות. המסחר באיגרות החוב השקליות הושפע ברובו מהעלייה בשער הדולר, שהביאה לירידות חדות באיגרות החוב, אך לקראת סיום המסחר התהפכה המגמה ומרבית איגרות החוב השקליות עברו לעליות שערים.



הירידה החדה ביותר, בתחילת היום נרשמה באיגרת החוב השקלית מסוג שחר (2680), שאיבדה כ-1.5% בפתיחת המסחר, ובסופו של יום המסחר רשמה עלייה של 0.5% - העלייה החדה ביותר בקרב איגרות החוב השקליות בריבית קבועה. עלייה זו הביאה את התשואה לפדיון של האיגרת לרמה של 9.9%.



עלייה חדה יותר נרשמה באיגרות החוב בריבית משתנה מסוג גילון. הגילונים 2301 ו-2302 לתקופה של 7 שנים רשמו עליות של כחצי אחוז ואילו הגילונים לתקופות של 9 שנים רשמו עלייה של 0.7%. ההערכה היא כי איגרות החוב הללו ירשמו עלייה גם מחר לאור ההשקה המתוכננת של קרן נאמנות חדשה של פסגות שתתמחה בהשקעה בגילונים 2301 2302 הפטורים מתשלום מס. עליות חדות - של כ-0.7%- נרשמו גם בגילונים לטווחים של 9 שנים.



ההסבר לעליות החדות באפיק השקלי טמון בירידה בשער הדולר עם סיום המסחר בבורסה - ירידה של כ-0.4% לעומת היציג שנקבע היום ברמה של 4.747 שקלים. בנוסף, ציינו בשוק ההון כי גוף מוסדי גדול החליט היום למכור חלק איגרות החוב השקליות ולחץ את שער האיגרות כלפי מטה. אלו תיקנו בסוף היום לאחר שקונים נוספים רכשו איגרות חוב שקליות גם לאחר שהגוף המוסדי השלים את מכירת האיגרות בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully