וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים מאיר ויצחק עיני הורשעו בעבירות מס ובזיוף חשבוניות בסך של כ-150 מיליון שקל

אסף ברגרפרוינד

11.9.2002 / 17:56

השופטת יהודית אמסטרדם: השניים עמדו בראש "תעשיית" חשבוניות המס הפיקטיוויות; נגד מאיר עיני תלוי כתב אישום נוסף בגין עבירות על חוק ני"ע



בית המשפט השלום בתל אביב הרשיע אתמול את האחים מאיר ויצחק עיני בביצוע עבירות מס בהיקף של עשרות מיליוני שקלים. השניים הורשעו במרבית עבירות המס שיוחסו להם, כאשר מאיר הורשע בזיוף חשבוניות בסך של 100 מיליון שקל ומכירתן, ואחיו יצחק הורשע בזיוף חשבוניות בסכום של 48 מיליון שקל ומכירתן.

כתב האישום נגד השניים הוגש לפני כחמש שנים על ידי עו"ד מירי כספי, מנהלת המחלקה לתיקים מיוחדים באגף המכס והמע"מ. השופטת יהודית אמסטרדם, שבפניה נידון התיק, כתבה בפתיחת הכרעת הדין שנתנה אתמול כי "במהלך שמיעת הראיות בתיקים הנ"ל, נחשפה בפני בית המשפט פרשה מדהימה של 'תעשיית' חשבוניות מס שהוצאו ללא ביצוע עסקות אמיתיות". אמסטרדם מציינת כי יצחק, אשר יוצג על ידי עורך הדין גיורא אדרת, ומאיר, שיוצג על ידי פנינת ינאי, עמדו בראש "תעשיית" חשבוניות המס הפיקטיוויות והמזויפות.



מהכרעת הדין עולה כי השניים הסתייעו באדם בשם צדוק לוי, ששימש כעד מדינה בתיק. מהכרעת הדין עולה בנוסף כי מאיר ויצחק, שביצעו את העבירות הללו במהלך השנים 1992 ו-1991, הסתייעו ביצרנים שונים מתחום תעשיות המתכת והעיבוד השבבי שהתפתו לשתף עם השניים פעולה.



נגד מאיר עיני, שהינו הבעלים של החברה הבורסאית י.מ עיני תעשיות, תלוי ועומד כתב אישום נוסף בבית המשפט המחוזי בתל אביב בגין עבירות על חוק ניירות ערך.



אמסטרדם ציינה כי הנאשמים פעלו בשיטתיות לאורך תקופה ארוכה במטרה להגדיל במרמה את הוצאותיהם ולהתחמק מתשלום מס. השופטת אף קבעה כי האחים עיני ביצעו את עבירות המס בצורה יצירתית, כאשר נהגו להדפיס חשבוניות מס של חברות פעילות ללא ידיעתן, ואף להקים חברות חדשות במיוחד לצורך ביצוע עבירות מס. הטיעונים לעונש במשפטם של השניים ושל נאשם נוסף בתיק, יחזקאל רחמים, נדחו לחודש אוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully