וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות שערים חדות בכל המגזרים; פאריס עלתה ב-3%

יהודה שויצר

11.9.2002 / 20:06

נוקיה זינקה ב-7% לאחר דו"ח אנליסטים חיובי; ויוונדי טיפסה ב-7% לאור דיווח על הצעות רכש גבוהות לחטיבת ההוצאה לאור שלה; מובילקום צללה ב-52%



המסחר בבורסות אירופה התנהל היום בצל אירועי זיכרון למתקפת הטרור ההרסנית במרכז הסחר העולמי ובפנטגון. על אף הזיכרון הקשה המדדים המובילים נסחרו בעליות שערים חדות בכל המגזרים. בתום המסחר עלה מדד ה-FTSE בלונדון ב-0.8%; בפאריס רשם ה-CAC 40 עלייה של 3%.



נתוני מקרו: שיעור האבטלה בבריטניה ירד במפתיע בחודש אוגוסט והותיר את מספר המובטלים הרשמי בשפל של 27 שנה. מספר המובטלים התובעים דמי אבטלה ירד ב-6,400 והותיר את שיעור האבטלה על 3.1%. ביולי נרשמה ירידה של 3,000 איש במספר המובטלים. מאז אפריל 2001 עומד שיעור האבטלה במשק השני בגודלו באירופה על 3.1%-3.2%.



החדשות הפיננסיות דלילות במיוחד היום, לאור העובדה שחברות רבות ביטלו אירועים מתוכננים לרגל יום השנה לפיגועי הטרור בארה"ב. עם זאת, חברת הטלקום והתשתיות הצרפתית בויג זינקה ב-10% לאחר שרשמה זינוק של 31% ברווח במחצית הראשונה. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-506 מיליון יורו.



יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, נוקיה, עלתה ב-7% לאחר שאנליסטית מורגן סטנלי העלתה את מחיר היעד של מנייתה מ-12 ל-13 יורו. מניית החברה נסחרת כעת בשער של 14.52 יורו. החברה חזתה אתמול שהרווח למניה ברבעון השלישי יהיה בקצה העליון של התחזיות המוקדמות. אריקסון השוודית זינקה על כנפי דו"ח זה בכ-10%.



חברת הטלקום הגרמנית מובילקום נפלה ב-52% על רקע ידיעות שהופיעו בעיתונות הצרפתית לפיהן תנטוש פראנס טלקום, בעלת המניות העיקרית בחברה, את מובילקום לנפשה ותותיר אותה במצב של היעדר כושר פירעון. מחר תתכנס הנהלת פראנס טלקום להחליט על מדיניותה בנוגע למובילקום. פראנס טלקום, שחרב הפיטורים מונחת על צווארו של מנכ"לה מישל בון, עלתה בכ-3%.



מנייתו של תאגיד המדיה ויוונדי-יוניברסל עלתה בשיעור חד של 7% בבורסת פאריס לאחר דיווחים שהופיעו בעיתונות הצרפתית לפיהם זכתה חטיבת המו"לות של החברה להצעות רכש בגובה 3.5-4 מיליארד יורו. מנכ"ל החברה זאן-רנה פורטו מנהל מגעים קדחתניים למכירת נכסים על מנת להפחית נטל חובות בגובה כ-19 מיליארד יורו.



אגון ההולנדית, חברת הביטוח החמישית בגודלה בעולם, ירדה ב-4.5% בבורסת אמסטרדם. החברה הודיעה שהיא מנהלת שיחות עם אחד מבעלי מניותיה הגדולים על ארגון מחדש שיעניק לחברה גמישות פיננסית רבה יותר. עם זאת, הכחישה אגון כי בכוונתה להנפיק מניות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully