וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב אישרה ל-P&O פרינסס להתמזג עם קרניבל או עם רויאל קריביאן

יהודה שויצר

11.9.2002 / 20:27

רויאל קריביאן נמצאת בבעלות האחים עופר, וקרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, נמצאת בבעלות מיקי אריסון; P&O פרינסס כבר הודיעה כי תעדיף להתמזג עם רויאל קריביאן



נציבות המסחר הפדרלית (ה-FTC) אישרה היום את מכירתה של חברת שיט התענוגות P&O פרינסס לרויאל קריביאן או לקרניבל - כך עולה מגורמים המקורבים לנציבות. ה-FTC, הממונה על אכיפת חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב, מצטרפת בכך לרשויות בגרמניה ובריטניה שכבר נתנו אור ירוק למיזוג. רויאל קריביאן היא בבעלות האחים עופר, וקרניבל, חברת שיט התענוגות הגדולה בעולם, נמצאת בבעלות מיקי אריסון.



לאחרונה דווח כי חברת שיט התענוגות הבריטית P&O פרינסס, שהנהלתה נעתרה בחיוב למיזוג עם רויאל קריביאן, השיבה בדחייה לבקשתה של קרניבל לפתוח בשיחות על רכישה אפשרית. קרניבל הגישה לפני מספר חודשים הצעת רכש עוינת לפרינסס ובכך החל קרב ענקים על רכישת החברה בין משפחת עופר לאריסון.



ראוי לציין כי אישור סופי טרם ניתן לעסקה, והסוגייה צפויה להיות מוכרעת בהצבעה של חמשת הנציבים ב-FTC. על פי הערכות, עם מתן האישור ייאסר על היריבות להעלות את הצעת הרכש לחברה.



P&O פרינסס דחתה בקביעות את נסיונות החיזור של קרניבל לטובת מיזוג במחיר השוק עם רויאל קריביאן. "תחת תנאי ההסכם עם רויאל קריביאן, איננו יכולים להיפגש עימכם", הודיעה החברה לראשי קרניבל לפני מספר שבועות.



קרניבל מאשימה את רויאל קריביאן בחבלה באפשרות לקונסולידציה במגזר. מיקי אריסון, המשמש כיו"ר קרניבל, שיגר מכתב גלוי למנכ"ל פרינסס, פיטר רטקליף, בו טען שבתצהיריה של רויאל קריביאן לרשויות ההגבלים בארה"ב ובאירופה נטען שיש לבחון את העסקה במונחים הצרים של ענף השיט ולא בהקשר הרחב של תעשיית התיירות. זאת בניגוד לגרסתן של קרניבל ופרינסס מאז נפתח המאבק בסוף השנה שעברה. לפיכך, טען אריסון, הפרה רויאל קריביאן את תנאי הסכם המיזוג הידידותי עם פרינסס ודחק ברטקליף לתקן את העוול באמצעות פגישה עם קרניבל לדיון בהצעתה.



אך רטקליף במענהו השיב שפרינסס "מודעת לזכויות ולחובות של רויאל קריביאן ו-P&O פרינסס תחת תנאי ההסכם שומרת על האינטרסים של בעלי מניותיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully