וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס: איזון בקומברס - לא לפני 2004; ייתכן שהעלויות יישארו גבוהות גם לאחר הפיטורים

שירלי יום-טוב

11.9.2002 / 21:14

UBS: ההפסד התפעולי עשוי לגדול ברבעון הבא כי קומברס לא מצליחה לקצץ בהוצאות בהתאם לירידה בהכנסות; קרדיט סוויס: המצב לא ישתפר עד למחצית השנייה של 2003



בתי ההשקעות המכסים את קומברס מעדכנים היום בזה אחר זה את תחזיותיהם בהתאם לתוצאות שפירסמה החברה אמש. מהנימה הכללית של הדברים עולה כי האנליסטים אינם אופטימים כלל וכלל וכי האור עדיין לא נראה בקצה המנהרה עבור קומברס.



בבית ההשקעות קרדיט סוויס אומרים היום כי הם אינם רואים גורמים כלשהם בטווח הקצר אשר יביאו לתשואה עודפת של המניה. הם מותירים המלצת "נייטרלי" אך מחיר היעד בו הם נוקבים עומד על 12 דולר - פרמיה של לא פחות מ-42% על מחיר המניה הנוכחי. הם מציינים כי לדעתם המניה יכולה ליפול עד למחיר של 7 דולרים.



האנליסטים סוזן פסוני וכריסטופר סקוט מציינים כי חוסר השינוי בגורמים המשפיעים על קומברס גורם להם להאמין כי המצב לא עומד להשתפר עד למחצית השנייה של 2003, אז אולי יתעורר מחדש שוק הטלקום הנמצא במשבר כבר למעלה משנה והחברות יחלו אולי להשקיע יותר במערכות חדשות, בהן גם כאלה שמוכרת קומברס.



נקודה חיובית שמציינים בקרדיט סוויס היא תזרים המזומנים מפעילות בהיקף של 47 מיליון דולר. אך האנליסטים צופים כי החברה לא תצליח לדווח על תזרים מזומנים חיובי ברבעון הבא (שיסתיים באוקטובר). זאת, עקב ההפסדים המתמשכים וההוצאה החד פעמית בגין מהלך הפיטורים בחברה הצפוי להסתכם ב-80 מיליון דולר בשני הרבעונים הבאים.



בבית ההשקעות עידכנו כלפי מטה את התחזיות כך שאלה עומדות כעת על הכנסות של 157 מיליון דולר לרבעון השלישי תחת הערכה קודמת הגבוהה ב-18 מיליון דולר. על פי הערכות אלו ההפסד הנקי הצפוי הוא 16 סנט למניה - כ-30 מיליון דולר. ההערכה הקודמת היתה הפסד של 10 סנט למניה. הם מציינים כי הערכה זו נמצאת ברף הנמוך של תחזית החברה מכיוון שהם נוקטים בעמדה שמרנית לאור חוסר הציפיות של החברה בימים אלו.



תזרים חיובי? רק עם עלייה של 15% בהכנסות



בגולדמן סאקס אומרים היום כי "העסקים בקומברס עדיין לא הגיעו לתחתית והמניה נתמכת ברמתה הנוכחית בשל המזומנים בקופה של החברה". צוות האנליסטים אלן זיווטופסקי, שמעון לוי ואייב פינקלשטיין מציין כי החברה צפויה להגיע לאיזון "מתישהו במהלך 2003" ברמת הכנסות של 190 מיליון דולר. הצוות סבור כי הדבר לא יקרה לפני שנת 2004 וכי ייתכן ויתברר לחברה כי מבנה העלויות שלה נותר עדיין גבוה גם לאחר מהלך הפיטורים הנרחב אותו ביצעה.



גם בגולדמן סאקס לא מצליחים לזהות כיום גורמים שעשויים לדחוף את המניה למעלה בטווח הקרוב. לגבי תזרים המזומנים הם אומרים כי החברה לא תצליח מעתה לשמור על תזרים חיובי, זאת עד לעלייה של 12%-15% ברמת ההכנסות של החברה.



האנליסטים ג'ונתן הלף ותומר יעקב מבית ההשקעות UBS וורבורג מורידים היום את מחיר היעד של מניית קומברס ל-9 דולרים תחת מחיר יעד קודם של 10 דולרים. ההמלצה נותרת על "החזק" וכל זאת בהתבסס על תחזית מעודכנת כלפי מטה. לדעתם, היות ולורינט, החברה הבת, קיים אופק של צמיחה, הרי שהקטנת התחזיות לרבעון השלישי על ידי החברה מעידה על הידרדרות נוספת הצפויה בתוצאותיה של קומברס נטוורקס המוכרת תאים קוליים ושירותי ערך מוסף נוספים.



"ההפסד התפעולי של קומברס ברבעון השלישי צפוי לגדול מכיוון שהחברה אינה מצליחה עדיין לקצץ בהוצאותיה בקצב המתאים לירידה ברמת ההכנסות", אומרים ב-UBS.



בסלומון סמית ברני מצטרפים אומנם למלאכת קיצוץ התחזיות, אך לא משנים את מחיר היעד של המניה - 11 דולר. האנליסטים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה מציינים כי עסקי הליבה של קומברס, התאים הקוליים, ממשיכים להיפגע כתוצאה מנפילה בביקושים ורמות מחירים נמוכות יותר. הם אינם מזהים גורמים אשר עשויים לתרום לצמיחה בתחום עד לשנת 2004, אז אולי יירשם גידול בפעילות השירותים המופעלים באמצעות רשתות הדור הבא. לדעתם, גם בשוק ה-MMS הבשורות אינן טובות שכן על קומברס להוכיח ראשית שהיא יכולה להיות שחקנית משמעותית בתחום. לדבריהם, בינתיים היא נתקלת בתחרות קשה.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully