וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולינג'ר, המו"ל של ג'רוזלם פוסט, מקצץ בדיווידנד ומפחית את שכר היו"ר

יהודה שויצר

11.9.2002 / 21:21

הקבוצה מסרה כי הדיווידנד הרבעוני יקוצץ ל-5 סנט למניה מ-11 סנט למניה; שכרו של יו"ר הקבוצה, קונארד בלאק, יקוצץ ל-22 מיליון דולר



קבוצת העיתונות הקנדית הולינג'ר, המוציאה לאור בישראל את ה"ג'רוזלם פוסט", תקצץ את הדיווידנד המוענק לבעלי המניות כחלק מהמאמץ לקצץ את חובותיה האדירים. החברה מסרה כי הדיווידנד הרבעוני יקוצץ ל-5 סנט למניה מ-11 סנט למניה בכדי לחסוך במזומנים. החברה מסרה כי גם שכרו של יו"ר הקבוצה, קונארד בלאק, יקוצץ ל-22 מיליון דולר מ-24 מיליון דולר.



קבוצת העיתונות נאבקת כבר תקופה ארוכה בירידה החדה בהכנסותיה. לאחרונה אף הוריד שירות המשקיעים מודי'ס את דירוג האשראי שלה, מ-Ba2 ל-Ba1. הקבוצה דיווחה בסוף חודש מאי על הפסד של 1.83 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.



קונארד בלאק, העומד בראש קבוצת הולינג'ר, קנה את ה"ג'רוזלם פוסט" בשנת 1989 ב-20 מיליון דולר. כאשר הולינג'ר רכשה את ה"ג'רוזלם פוסט" רשם העיתון הפסדים כבדים, וכבר שנה לאחר מכן מכן הפך לרווחי. ב-1997 חטף ה"ג'רוזלם פוסט" מהלומה קשה עם צאת המהדורה האנגלית של עיתון "הארץ".



ה"ג'רוזלם פוסט" נמנה עם קבוצת הקהילות (Community Group) של הולינג'ר. החל מהרבעון השלישי של 2001, ה"ג'רוזלם פוסט" הוא האחזקה היחידה של הולינג'ר בקבוצה זאת. לפני מעט יותר משנה מכרה הולינג'ר את רוב העיתונים הקטנים שבבעלותה בארה"ב ובקנדה, והודיעה כי היא מחפשת שותפים למיזוג עבור העיתונים הגדולים שברשותה, בניסיון לאושש את מניותיה.



הולינג'ר מוציאה לאור יותר מ-130 עיתונים יומיים: 59 מ-100 העיתונים היומיים בקנדה ו-77 עיתונים יומיים בארה"ב, בריטניה וישראל, בה מחזיקה הולינג'ר, כאמור, ב"ג'רוזלם פוסט". בנוסף, מחזיקה הולינג'ר 302 עיתונים לא יומיים - מגזינים ועלונים אחרים.



* האתר TheMarker שייך לקבוצת הארץ


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully