וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מפגין חוסן ביחס לין: עלה ב-1.3% ל-120.36 ין

יהודה שויצר

11.9.2002 / 21:17

העלייה בדולר נתמכת ע"י המגמה החיובית בוול סטריט והערכות שהצמיחה בארה"ב תעלה על זו ביפאן או באירופה; ביחס ליורו התמתן הדולר ל-97.57 סנט ליורו



העליות החדות שנרשמו בשער הדולר הבוקר נבלמו במעט לאחר פרסום נתוני דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה של ארה"ב. ביחס לין המשיך הדולר להפגין חוסן והתחזק ל-120.36 ין, בהשוואה ל-118.91 ין אתמול - עלייה של 1.3%. כנגד היורו התחזק הדולר ל-97.57 סנט מ-97.96 סנט אתמול.



המגזר העסקי בארה"ב התייחד היום עם זכרם של קורבנות התקפות הטרור ההרסניות של ה-11 בספטמבר. המסחר בבורסות לניירות ערך בארה"ב נפתח באיחור בכדי לאפשר לעובדי הבורסה ולציבור המשקיעים להשתתף בטקסי זיכרון. בבורסת הנאסד"ק נפתח המסחר בשעה 18:00 שעון ישראל ובבורסת ניו יורק עוכבה פתיחת המסחר לשעה 19:00. במסחר, המתאפיין במחזורים דלים במיוחד, עולים המדדים המובילים.



כלכלת ארה"ב רשמה האטה בשבועות האחרונים. כך עולה מנתונים שפירסם היום הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה (הספר הבז'). עם זאת, מדגיש הבנק הפדרלי כי ההאטה לא הורגשה בכל המגזרים. "מרבית המחוזות (של הבנק הפדרלי) דיווחו על צמיחה כלכלית לא אחידה, עם נתונים מעורבים לכאן ולכאן מכל סקטור בכלכלה", צוין בדו"ח.



הדו"ח, שנכתב על ידי הבנק הפדרלי בסנט לואיס, מתבסס על נתונים שנאספו מכל מחוזות הבנק הפדרלי עד ל-3 בספטמבר. הבנק הפדרלי מציין כי הענף היצרני רשם האטה מאז סוף יולי, ובכל הקשור למצב התעסוקה בכלכלה הגדולה בארה"ב, כמעט ולא נרשמו שינויים במהלך התקופה מיולי ועד תחילת ספטמבר.



המגזרים שרשמו צמיחה בתקופה זו היו מגזר הרכב והנדל"ן. מנגד, בכל הקשור לתפוקת המפעלים לא נרשמה צמיחה ומגזר התעשייה מיעט בהוספת עובדים חדשים. מגזר התעשייה בארה"ב, כך ניתן ללמוד מהדו"ח, עדיין רחוק מלצאת מהמשבר הפוקד אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully