וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות טייקו נוסקות ב-12% לאחר מינוי סמנכ"ל כספים חדש

יהודה שויצר

11.9.2002 / 23:12

החברה, שמניותיה נחבטו קשות נוכח שערוריות חשבונאיות, הודיעה על מינוי דיוויד פיצ'פטריק, לאחר לחץ מאסיווי מצד משקיעים להחלפת ההנהלה



מניות קונצרן טייקו (סימול TYC) נוסקות ב-12% לאחר ההודעה על מינוי סמנכ"ל כספים חדש. החברה, שמניותיה נחבטו קשות נוכח שערוריות חשבונאיות, הודיעה על מינוי דיוויד פיצ'פטריק, סמנכ"ל הכספים לשעבר בחברת יונייטד טכנולוג'יס. פיצ'פטריק יחליף את מארק שוורץ, שמעורבותו בניהול הכושל של ספריה של החברה נחקרת כעת.



פיצ'פטריק בן ה-48, כיהן כסמנכ"ל כספים ביונייטד משנת 1998, ולפני כן תיפקד במשרות בכירות באגפי הכספים של קודאק ושל ג'נרל מוטורס.



אנליסטים בירכו על ההחלטה וציינו כי שמו הטוב של פיצ'פטריק כאדם אמין וקפדן יסייעו לשינוי תדמיתה העגומה של טייקו.



מינוי זה הגיע לאחר לחץ מאסיווי מצד משקיעים בחברה להחלפת הנהלתה. לאחרונה דווח כי משקיעים בטייקו מתכננים להוביל מאבק שליטה בחברה כדי להדיח מהדירקטוריון את כל הדירקטורים שכיהנו בתפקידם גם תחת הנהגתו של המנכ"ל לשעבר דניס קוזלובסקי. אחד הדירקטורים הנוכחיים, מייקל אשקרופט, הציע תוכנית להחליף 9 מ-11 הדירקטורים של החברה. קוזלובסקי עזב את טייקו ביוני והועמד לדין על עבירות מס. החברה עצמה נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע בחשד לאי סדרים חשבונאיים.



חברת התעשייה טייקו סבלה מתהפוכות רבות השנה, על רקע קשיים עסקיים ומשפטיים. ברבעון השני רשמה הפסד של 2.3 מיליארד דולר, מרביתו מהפחתות מוניטין בעקבות הנפקתה של חטיבת CIT. גם עסקיה התפעוליים של טייקו הפגינו חולשה, בעיקר בתחום הטלקום והאלקטרוניקה, ותזרים המזומנים הרבעוני נפל ל-657 מיליון דולר. טייקו הזהירה כי הרווחים בשנת הכספים 2003, המתחילה באוקטובר 2002, ייפלו בהרבה מתחזיות האנליסטים. החברה צופה לרשום רווח של 2.1-2.25 דולרים למניה על הכנסות של 38 מיליארד דולר.



טייקו, ענקית תעשייה העוסקת בייצור מוצרים מגוונים, החל בכבלים תת ימיים ועד חיתולים, סבלה גם מחקירות שנגעו לדו"חותיה הכספיים. ביוני נטש דניס קוזלובסקי את תפקידו, וזמן קצר אחרי כן הועמד לדין על עבירות מס והואשם גם כי ניצל את כספי החברה לתועלתו האישית שלא כדין.



חוקרים של טייקו חשפו שימוש ביותר מ-135 מיליון דולר לתועלתו האישית של קוזלובסקי, כולל מימון הלוואה נטולת ריבית ששימשה את קוזלובסקי לרכישת בית מפואר ב-19 מיליון דולר, תשלום 13 מיליון דולר נוספים לכיסוי מסים על הלוואה; מחילת הלוואה נוספת בת 25 מיליון דולר; מימון רכישת עתיקות וחפצי אמנות בשווי 11 מיליון דולר לריהוט דירת פאר בשדרה החמישית במנהטן, שנרכשה ב-18 מיליון דולר ע"י התאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully