וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה אורן: "העלאת שכר המינימום - חוסר אחריות"

20.11.2014 / 8:36

נשיא התאחדות התעשיינים התנגד בפתיחת ועידת התעשייה באילת לדרישה להעלאת שכר המינימום.. צריך לדבר על הכנסת מינימום ולא שכר המינימום"

צביקה אורן. צילום: איל יצהר, גלובס
"גם במדינות ה-oecd מקובל לדבר על הכנסת מינימום". צביקה אורן/גלובס, צילום: איל יצהר

"אם אסכים על העלאת שכר המינימום ל-5,000 שקל לחודש זה יהיה חוסר אחריות מקצועית משווע מבחינתי", כך אמר אתמול (רביעי) נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, בערב פתיחת ועידת התעשייה השנייה באילת. אורן התייחס להכרזתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן שדרש את העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים וקבע מועד לשביתה כללית במשק ב-4 בדצמבר אם דרישה זו לא תענה. דרישה זו זכתה גם להתייחסות חלקית מצד שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט. אורן נענה להזמנתו של השר לפיד להשתתף בשולחן עגול שיידון בהעלאת השכר.

עוד הוסיף אורן כי הוא מוכן להעלות את שכר המינימום, אך צריך לדבר על הכנסת מינימום ולא שכר המינימום. "יש עובדים שמקבלים שכר מינימום, בונוסים והטבות שמעלים לעיתים את השכר לשיעור כפול משכר המינימום הרשמי. גם במדינות ה-oecd מקובל לדבר על הכנסת מינימום", אמר אורן.

אורן טען, כי הוא מתנגד לשביתה במשק שמוביל ניסנקורן ולדעתו היא לא פתרון לדרישת ההסתדרות, "צריך לשבת ולדבר", אמר אורן. " צריך לעשות עסקת חבילה גם לטובת התעשיינים וגם לטובת העובדים. כיום אסור לעבוד יותר מ-16 שעות נוספות בשבוע, החוק לא צריך להכריח את העובדים לעבוד אבל לתת את האופציות. אפשרי לשנות את הנוסחה ולשלם לעובדים יותר", סיכם. נכון להיום 17 אחוזים מתוך כ-400 אלף עובדים בתעשייה משתכרים בשכר מינימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully