וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שכר בכירי כיל מנקר עיניים - שלא יפטרו עובדים"

יובל אזולאי

23.11.2014 / 11:04

חוות דעת מיוחדת של החשכ"ל לשעבר: המלצות ועדת ששינסקי 2 לא יפגעו מהותית במצבה של כיל

פרופסור ירון זליכה, יו"ר הועדה לבחינת התחרותיות במשק. קובי ליאני
ירון זליכה/קובי ליאני

חוות דעת שגיבש החשב הכללי לשעבר באוצר, פרופ' ירון זליכה, עבור ועד עובדי תרכובות הברום שמקבוצת כימיקלים לישראל (כיל) קובעת כי יישום המלצות הוועדה לבחינת חלקה של המדינה במשאבי הטבע שלה, בראשות פרופ' איתן ששינסקי, לא יגרמו לפגיעה מהותית במצב החברה והיא צפויה להמשיך ולהשיא רווחים נאים גם בתחום הברום.

כזכור, בעקבות המלצות הוועדה, כיל ( 2,771 +1.06% ) הודיעה על סדרה של מהלכי התייעלות שנועדו לטענתה להתאים את פעילותה לסביבה העסקית החדשה שנכפית עליה בידי המדינה. המהלכים כוללים עצירה של השקעות על פיתוח של תשתיות תעשייתיות בדרום בהיקף של מיליארדי שקלים ופיטורים של כ-140 מעובדי חברת הברום שבנאות חובב.

במסיבת עיתונאים שקיים היום (א') ועד עובדי הברום בראשות אבנר בן סניור והיועץ המיוחד שנשכר בידי הוועד, זליכה, נטען כי תשואת הדיבידנד של כיל עולה, כמו גם שכר הבכירים בחברה שהוא "מרקיע שחקים ובמגמת עלייה לרמות חסרות תקדים בישראל".

לטענת זליכה, בכיל מתקיים פער מנקר עיניים שאינו ניתן להסבר בין התנהלות בעלי השליטה והנהלת החברה לבין תכנית ההתייעלות שהוא מכנה "אגרסיבית" שבאה על חשבון זכויות העובדים. לדבריו, אין להנהלת החברה לבוא בטענות לגבי עלות שכרם הגבוהה יחסית של עובדיה - בשעה שהחברה משיאה רווחים גבוהים, כמו גם בעלי המניות שלה שרשמו רווים נכבדים על השקעתם תוך משיכה של דיבידנדים גבוהים. הפרופ' זליכה מוסיף ומציין כי כיל יכולה לחסוך בקלות יחסית - חלק ניכר מדרישות ההתייעלות שהפנתה לעובדים וזאת מבלי לפטר ולו עובד אחד.

לדברי זליכה, בשנת 2014 שכרם של מנהלי בכירים בכיל הסתכם בכ 50 מיליון וזאת כשב 2012 הסתכם שכרם של המנהלים הבכירים הסתכם בכ 30 מיליון שקל. לטובת המחשת הפער בין רמת השכר של בכירים בכיל לזה שנהוג בחברות אחרות במשק הישראלי, אמר זליכה כי שכרו של מנהל כיל מוצרים תעשייתייים מסתכם בכ-8 מיליון שקל בשנה.

זליכה הוסיף ואמר כי בדיקתו מעלה כי בכוחה של כיל לחסוך מדי שנה 3.5 מיליון דולר על רכישת קיטור להפעלת מתקן הברום של החברה בנאות חובב אם תאמת הסכם שהושג בעבר עם חברת אדלטק וחברה טורקית, המפעילות תחנת קיטור. זליכה אמר עוד כי מנסיבות של היעדר יעילות כיל מעדיפה לרכוש קיטור יקר יותר, ולא רוכשת את הקיטור הזול. הוא סירב לפרט את הנסיבות.

לדברי יו"ר הוועד, בן סניור "מישהו עושה שימוש ציני בעובדי כיל ומנסה להרוס את החברה. מחר יערך דיון בבית המשפט להקפאת הליכי הפיטורין- וההנהלה עדיין משחקת ברגשות העובדים. ההנהלה לא רואה בנו בני אדם אלא מכונות. אני קורא להם לעצור את תכנית הפיטורים. אם עובד אחד יפוטר כל המפעל ייסגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully