וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבחור את המורה שילמד אתכם לרוץ לבד

תוכן שיווקי

27.11.2014 / 10:53

"העיקרון שלי כמורה הוא שאני צריך להביא את התלמידים שלי אל המזח, ואל הים הם כבר ישחו לבד". שי ניסים מנכ"ל לי מרשל מסביר כי למרות שהגלים גבוהים בשוק הנדל"ן הישראלי, אתם תלמדו איך לנצח אותם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדברים שהכי מפחידים בלצאת לדרך חדשה זה העובדה שצריך לעשות אותה לבד. בסופו של דבר, כל אחד הוא אדון להחלטות שלו, לכסף שלו, לזמן שלו. לכן לכל אלו שמסביבכם כל כך קל לתת עצות, להעביר ביקורת על המעשים שלכם ולזלזל בדרך החדשה שלכם - כי לא הם אלה שישלמו את המחיר בסופו של דבר, אלא רק אתם. אם יש משהו שהניסיון שלי לימד אותי הוא שכמעט תמיד לאלה שמשקיפים מהצד יש מה להגיד, אבל רק לעיתים רחוקות הדברים שלהם יתרמו לכם משהו - הם שחקני ספסל, מפחדים לרדת למגרש בעצמם, ויודעים בעיקר לצעוק הערות מהיציע.

אחד הכללים החשובים ביותר לחשיבה עסקית טובה הוא להבין מי הם הגורמים שיסייעו לכם באמת, מי אלה היועצים החשובים שכדאי לשמוע מה יש להם לומר. עבורי משפט המפתח תמיד היה שיועץ טוב הוא מי שלא זורק אותך למים העמוקים בלי גלגל הצלה, אבל מצד שני - גם לא שוחה במקומך. כשאני מסתכל על החברה שבניתי ועל האנשים שמגיעים אלינו בשביל עצה, אני יודע שזה המוטו שלנו - אנחנו נביא אתכם אל המזח, ונלמד אתכם איך לקפוץ ראש אל הים ולשחות לבד.

בכל תחום השקעות בישראל, ואולי בעולם, יש קבוצה שמנסה לשמור את הדלת סגורה, למנוע מההמונים להצטרף. אחד הטריקים המטעים של אנשים כאלה הוא לספר לנו ש"זה מסובך". להשקיע בבורסה? צריך להבין בזה, זה מסובך. להיות טייקון נדל"ן? זה מאוד מורכב וחייבים להבין בזה. אלה אנשים שרוצים שתישארו על החוף, לא תרטיבו את הרגליים ולא תלמדו לשחות. מתאים להם שתמשיכו לשלם 2 מיליון שקלים על דירה.

לצידם, יש כל מיני יועצים שלא מבינים את ההשלכות שיש לצעדים הראשונים בתחום השקעה, והם לא מפחדים כי לא מדובר בעתיד שלהם אלא שלכם, או כל מיני משכנעים שמנסים לגרום לכם להשקיע בתחום שאתם באמת לא מכירים, מסיבות שונות. הם רוצים שתקפצו למים לפני שלמדתם לשחות, ולא כל כך מעניין אותם אם תטבעו.

בשני המקרים מדובר בשותפים או ביועצים בעייתיים מאוד, ובשני המקרים לא זו הדרך. מצד אחד, באמת צריך להבין בתחום שבו אתם משקיעים, אבל מצד שני, ואני מבטיח לכם את זה, זה לא יותר מדי מסובך מכפי שאתם תבינו את זה. כל אחד יכול ללמוד תחום השקעות, לקבל את הבסיס, ולצאת לדרך. כל אחד יכול ללמוד לשחות בלי מצופים. אם אלפי אנשים למדו תחום מסוים לפניכם - אין סיבה שאתם לא תצליחו יש לכם בדיוק את אותם כישורים - רק המוטיבציה משתנה.

העיקרון שמנחה אותי בחיים המקצועיים שלי הוא לדעת לבחור את המורים שלי, וזה גם הסגנון שלי כאשר אני מלמד את התלמידים שלי. בין אם אתה לומד ובין אם אתה מלמד, הרעיון הבסיסי הוא שהתלמיד צריך לקבל את הכלים הבסיסיים, את הידע הבסיסי ולצאת לדרך לבדו. אם המורה עשה את העבודה שלו כמו שצריך, הוא לימד את התלמיד את תנועות השחייה הנכונות. ככה, ברגע האמת, התלמיד יגיע אל המזח, יסתכל על הים ולמרות שהגלים בים גבוהים, הוא יידע איך לקפוץ פנימה ואיך לשחות למרחק בכוחות עצמו.

תחום הנדל"ן בישראל הוא מורכב, זה נכון, אבל אפשר ללמוד אותו. גם אתם יכולים. אל תאמינו למי שאומר לכם שאפשר להרוויח מיליונים בלי להכיר את התחום, אבל גם אל תאמינו למי שאומר שאין לכם סיכוי כי "זה מסובך". חכמינו אומרים שרק כאשר אנחנו מחליטים לקפוץ למים - מגיע המורה המתאים. מידיעה אישית, כאשר אתם תחליטו שהגיעה השעה להאמין בעצמכם, להעז, ולעשות את הצעד - תדעו גם לבחור את המורה הנכון שילמד אתכם את הכלים שמתאימים בדיוק לכם. הכל תלוי במוטיבציה שלכם להצליח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully