וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות המדינה הורתה להקפיא קליטת עובדים חדשים במגזר הציבורי - עד לסוף 2003

צבי זרחיה

12.9.2002 / 9:27

במשרד האוצר הסבירו כי עלויות אלה הן אחד המרכיבים הגדולים ביותר בתקציב המדינה המגיע לכ-50 מיליארד שקל בשנה.



נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, הנחה בשבוע שעבר את המנכ"לים של משרדי הממשלה ומנהלי יחידות הסמך להקפיא את קליטתם של עובדים חדשים בשירות המדינה עד לסוף 2003. ההנחיה מיישמת את החלטת הממשלה מלפני חודש להקפיא את קליטתם של עובדים חדשים בשירות במסגרת הקיצוצים בתקציב 2003. ההקפאה נועדה לחסוך בעלויות השכר של משרדי הממשלה. במשרד האוצר הסבירו כי עלויות אלה הן אחד המרכיבים הגדולים ביותר בתקציב המדינה המגיע לכ-50 מיליארד שקל בשנה. סעיף זה מאופיין בקצב גידול מהיר במיוחד, ובין 2002-'97 חלה בו עלייה ריאלית של כ-19%.



ההקפאה לא תחול על קליטת עובדים בשב"כ, במוסד ובבתי חולים ממשלתיים. הנציבות הבהירה למשרדי הממשלה כי אין לקבל עובדים חדשים מכל סוג שהוא וביניהם עובדים במשרות תקן, עובדים בחוזים מיוחדים, ועובדים בעבודה בלתי צמיתה (עובדים המועסקים דרך חברות כוח אדם).



בהתאם להנחיית הנציבות, עד ל-31 בדצמבר 2003 לא יפורסמו מכרזים חדשים ויוקפאו אלה שכבר החל בהם הליך המיון והבחירה. עם זאת, ניתן יהיה לשבץ עובדים אשר כבר נבחרו במכרז שהליכיו הסתיימו.



כמו כן, ניתן יהיה להאריך את העסקתם של עובדים שחוזי העסקתם עומדים להסתיים ב-31 בדצמבר 2002 (לרבות אלה המועסקים כממלאי מקום), במידה שצרכי העבודה מחייבים זאת, ובהתאם להוראות התקש"יר. הולנדר הוסיף כי אין מניעה לפרסם מכרזים פנימיים למשרות מתפנות בשירות המדינה או לאיישן בדרך של מינוי בפועל מבין עובדי המדינה.



לפי החלטת הממשלה, וועדה מיוחדת בראשות הממונה על התקציבים באוצר, אורי יוגב, תהיה מוסמכת לדון בבקשות חריגות לקליטת עובדים חדשים. הוועדה הוסמכה לאשר את קליטת העובדים החדשים לאחר בחינת נימוקי הבקשה, בתנאי שמדובר במשרות חיוניות אשר לא ניתן היה לאיישן מקרב עובדי המדינה בדרכים המקובלות והקפאתן עלולה לגרום נזק גדול במיוחד. בימים הקרובים יפורסמו נוהלים מפורטים לעבודתה של ועדת החריגים.



לפי החלטת הממשלה, החל ב-2003 משרדי הממשלה יפעלו בימי חול עד 16:30. יוצאות מן הכלל יהיו היחידות שיוגדרו כחיוניות ע"י מנכ"לי המשרדים וכן יחידות הנותנות שירותים לאזרחים בשעות אחר הצהריים. גם באלה תתבצע הפחתה במספר השעות הנוספות וההוצאות הנלוות. אגף התקציבים יכין הוראות ליישום ההחלטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully