וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המשביר לצרכן וההסתדרות דוחים את תוכנית ההבראה שהציעה ההנהלה

חיים ביאור

12.9.2002 / 9:22

ההסתדרות והוועד דורשים כי שיעור הפיצויים יהיה זהה לשיעור ששולם למפוטרי רשת קלאב מארקט, אשר עלה על המינימום הקבוע בחוק



הנהלת המשביר לצרכן הגישה אתמול לוועד העובדים ולהסתדרות מסמך ובו הצעותיה לצעדי התייעלות, שנועדו להעביר את הרשת לפסי רווח; המחזיק בתיק עובדי המסחר בהסתדרות, יורם אורנשטיין, ויו"ר ועד העובדים, דבורה יצחקי, כינו את הצעות ההנהלה "מעליבות".



אורנשטיין, יצחקי ויו"ר ועד עובדי רשת גאלרי, מזל ספיר, ייפגשו היום עם מנכ"ל הרשת, עמיקם בן צבי, ועם הסמנכ"ל לתפעול ומשאבים, יוסי פנקובסקי בניסיון לגבש תוכנית הבראה. אורנשטיין אמר אמש כי ללא הסכמה, ההסתדרות תאשר ל-1,800 העובדים להכריז על סכסוך עבודה שבעקבותיו יפתחו בעיצומים או בשביתה.



הנהלת הרשת מתכננת פיטורים של 300 עובדים, 100 מתוכם מועסקים בשלושה סניפים שאותם החליטה לסגור: סניף קניון המפרץ שנסגר ביום ששי שעבר, סניף אחוזה ברעננה שייסגר ב-30 בספטמבר הקרוב וסניף אלנבי בתל אביב שייסגר ב-10 בנובמבר.



מהמסמך עולה כי עובדים, המועסקים ברשת עשר שנים או פחות, יקבלו עם פיטוריהם פיצויים בשיעור שאינו עולה על המינימום הקבוע בחוק, כלומר 100% מהשכר; עובדים בעלי ותק של 20-11 שנה, יקבלו פיצויים בשיעור של 30% מעל המינימום, ועובדים המועסקים מעל 20 שנה יפוצו בשיעור של 50% מעל המינימום. בנוסף, במסמך הוצע כי עובדים שמלאו להם 63 שנה (גברים) או 58 שנה (נשים) יוכלו לפרוש לפנסיה תקציבית מוקדמת, בכפוף לאישור ההנהלה.



ההסתדרות והוועד דוחים את ההצעה ודורשים כי שיעור הפיצויים יהיה זהה לשיעור ששולם למפוטרי רשת קלאב מארקט אשר עלה על המינימום הקבוע בחוק. בנוסף, הם דורשים להעביר עובדים קבועים מהסניפים שנסגרו לעבודה בסניפים אחרים, ולהסתפק בפיטורי עובדים זמניים בלבד.



דובר המשביר לצרכן אמר בתגובה: "ההנהלה עושה הכל כדי להבריא את הרשת, בתיאום עם ועד העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully