וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה השעה פיטורי 24 עובדי דפוס ב"ג'רוזלם פוסט"

חיים ביאור

12.9.2002 / 9:39

לדברי ההנהלה, אי פיטורי העובדים תחייב קיצוצים במערכת ובמינהלה - דבר שיפגע בתפקוד העיתון



שופט בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, השעה אתמול את תוקפם של מכתבי פיטורים שהוצאו ל-24 עובדי דפוס בעיתון "ג'רוזלם פוסט". הנהלת העיתון שלחה מכתבי פיטורים לקבוצת עובדים זו בנימוק שהם לא חיוניים ושהיא זקוקה לגמישות ניהולית בעקבות ההפסדים שצבר העיתון.



לדברי ההנהלה, אי פיטורי העובדים תחייב קיצוצים במערכת ובמינהלה - דבר שיפגע בתפקוד העיתון. הנהלת "ג'רוזלם פוסט" יוצגה בביה"ד ע"י משרד עוה"ד הרצוג פוקס נאמן.



ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות שייצגה את העובדים, עו"ד דורית טנא-פרצ'יק, טענה כי הפיטורים נועדו לפגוע בזכות ההתארגנות של עובדי העיתון. לטענתה, הראייה לכך היא שמכתבי הפיטורים נמסרו רק לעובדים המועסקים במסגרת הסכם קיבוצי, ולא לעובדים המועסקים באמצעות חוזים אישיים.



נציגת העובדים הוסיפה כי למרות הודעת ההנהלה שמדובר בפיטורים הנובעים מצמצום, זו שכרה עובדי דפוס פלשתינאים שעלות העסקתם נמוכה בהרבה, כדי שימלאו את מקומם של הישראלים אשר עבודתם הופסקה.



לפי הצעת פשרה של השופט אברהמי, שהתקבלה על ידי הצדדים, מכתבי הפיטורים שנמסרו לעובדים לפני שבועיים יבוטלו; והפיטורים ייכנסו לתוקף בעוד חודש כשבמשך תקופה זו יתנהל דיון בין נציגי ההסתדרות לבין הנהלת "ג'רוזלם פוסט", בנוגע לתנאי הפרישה בעיתון ולרשימת העובדים שיפוטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully