וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריסת הנפט: "רק ב-60 דולר לחבית צפויה התייצבות"

קובי ישעיהו

30.11.2014 / 8:24

אנליסטים בדויטשה בנק ונומורה מעריכים כי רק ברמה של כ-60 דולר לחבית יהיו הרבה חברות מפיקות באזורים שונים בעולם, כמו במפרץ מקסיקו ובתוך קנדה וארה"ב שיעברו להפסדים ולא יהיה כדאי להן לבצע הפקה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מחירי הנפט קרסו בימים חמישי ושישי בשבוע שעבר, על רקע החלטת OPEC שלא לקצץ בתפוקה. ויש לא מעט אנליסטים המעריכים שהצניחה במחירים תימשך לפחות עד לרמה של כ-60 דולר לחבית.

אנליסטים בדויטשה בנק ונומורה מעריכים כי רק ברמה של כ-60 דולר לחבית יהיו הרבה חברות מפיקות באזורים שונים בעולם, כמו במפרץ מקסיקו ובתוך קנדה וארה"ב שיעברו להפסדים ולא יהיה כדאי להן לבצע הפקה. אז תחול ירידה חדה בצד ההיצע, מה שיביא להתייצבות במחירים.

ביום חמישי נרשמה ירידה חדה במחיר חבית מסוג "ברנט", שהמשיכה גם לתוך יום שישי ומחיר החבית סגר את השבוע על 70.02 דולר. מחיר חבית נפט "קל" הנסחר בארה"ב צנח ביום שישי ביותר מ-10% לרמה של 66.15 דולר.

ביום חמישי סיכמו המדינות החברות באופ"ק בפגישתן בווינה לא לקצץ בתפוקת הנפט, מה ששלח את מחירי הזהב השחור לשפל חדש מאז 2009.

שר האנרגיה הסעודי עלי אל-נעימי אמר בשבוע שעבר כי הוא מאמין ששוק הנפט בסופו של דבר יאזן את עצמו, מה שרמז על כוונת סעודיה לא לתמוך בקיצוץ התפוקה מצד מדינות OPEC למרות שחלק מחברות הארגון תמכו בקיצוץ.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully