וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית חדשה לנפט: "יצלול ל-40 דולר לחבית"

משה גולן

1.12.2014 / 10:10

מחירי הנפט מסוג ברנט ו-WTI יורדים גם היום ביותר מ-2% ונסחרים סביב 67 דולר ו-64 דולר לחבית בהתאמה - רמות שלא נראו מאז 2010. אנליסט: "אם מלחמת המחירים הזו תצא משליטה, מחיר הנפט עלול להגיע ל-40 דולר לחבית"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

בעוד מחירי הנפט צנחו בשבוע האחרון לשפל של יותר מ-4 שנים, אנליסטים בשוק חותכים בחדות את התחזיות שלהם לגבי "הזהב השחור" כאשר חלקם סבורים כי הוא עשוי לצלול לרמה של כ-40 דולר לחבית.

"קיימת סבירות שאם מלחמת המחירים הזו תצא משליטה, אנו עלולים לראות את מחירי הנפט צוללים עד לרמה של 40 דולר לחבית", (מחיר נפט מסוג WTI) אמר בראיון ל-CNBC ג'ונתן בארט, מנהל השקעות ראשי בחברת Ayers Alliance Securities. "כדי שמחיר הנפט יגיע לרמה של 40 דולר דרוש מצב של חוסר אמון מוחלט בכלכלות", הוא הסביר.

ההחלטה של קרטל אופ"ק שלא לחתוך את תפוקת הנפט במטרה להוריד את ההיצע ולהתאימו לביקושים היורדים בסין ואירופה. מאז חודש יוני ולאחר ההחלטה המפתיעה של אופ"ק לפני כשבוע, מחירי הנפט קרסו בכ-40%. היום מחירי הנפט מסוג ברנט ו-WTI קורסים ביותר מ-2% ונסחרים סביב 67 דולר ו-64 דולר לחבית בהתאמה - רמות שלא נראו מאז 2010, כאשר משבר החוב בגוש האירו החל להחריף.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר הנפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully