וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גמול מנהלת מו"מ לרכישת החזקותיה של פי.בי באלרן השקעות בכ-8 מיליון דולר

אלי דניאל

12.9.2002 / 10:33

המחיר משקף לאלרן שווי של כ-49 מיליון דולר - 85% מעל מחיר השוק; ככל הידוע, גמול תידרש לאישור המפקח על הבנקים לביצוע העסקה



חברת ההשקעות גמול , הנמצאת בשליטת האחים אדי וג'ולס טראמפ, מבקשת לרכוש את החזקותיה של פי.בי בית השקעות, הנמצאת בשליטת פי.בי אחזקות בחברת אלרן השקעות - כ-16.3% מהון המניות, בתמורה לכ-8 מיליון דולר, מה שמשקף לחברת ההשקעות הנמצאת - לפי שעה - בשליטת שני בתי אב ממשפחת דנקנר, שווי של כ-49 מיליון דולר - כ-85% מעל שווי השוק של החברה.



בהודעת החברה שפורסמה היום מציינת גמול כי שני הצדדים מנהלים זה מכבר מו"מ בנוגע לביצוע העסקה. יצוין כי בכדי שעסקה זו תצא אל הפועל, גמול תידרש לקבל את אישור של המפקח על הבנקים, וזאת לאור העובדה שאלרן השקעות עתידה להחזיק, באמצעות תעשיות מלח שתהפוך לחברה נכדה שלה, בחלק מגרעין השליטה בבנק הפועלים .



על פי ההערכות בשוק ההון, פי.בי מבקשת למכור את מניותיה באלרן השקעות על רקע השינוי המבני בקבוצה, במסגרתו תרכוש אלרן את השליטה בשלוש חברות ציבוריות הנשלטות כיום על ידי בני משפחת דנקנר - תעשיות מלח (תירכש ע"י החברה הבת, אלרן החזקות ), דנקנר השקעות ודור כימיקלים . פי.בי, מחזיקה בשליטה בבנק הבינלאומי הראשון, כך שלולא מכירת המניות על ידה היא היתה מחזיקה הן במניות הבינלאומי והן במניות הפועלים.



גמול סיימה את הרבעון השני של שנת 2002 עם הפסד רבעוני של כ-19.1 מיליון שקל, הרעה משמעותית בהשוואה לרווח של כ-6.2 מיליון שקל אותו היא השיגה ברבעון המקביל. שינוי זה נבע מכך שבניגוד לתקופה המקבילה, בששת החודשים הראשונים של השנה רשמה גמול הפסדים מניירות ערך ומירידת ערך השקעות קבע שלה.



השקעתה הראשונה של פי.בי באלרן השקעות בוצעה במהלך ינואר 2001 בשעה שהיא רכשה משמדר ומדנרן (שתי חברות פרטיות הנמצאות בבעלות בתי האב של שמואל ואברהם דנקנר) כ-205 אלף מניות רגילות וכ-209 אלף מניות הנהלה בתמורה לכ-21.3 מיליון שקל. מאז הספיקה פי.בי להגדיל את החזקותיה באלרן השקעות עד לכ-16.3% מהון המניות. במידה והעסקה המתגבשת אכן תצא אל הפועל, צפויה פי.בי לרשום רווח הון של כמה מיליוני שקלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully