וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלילה: נהגים יוכלו לקנות קפה בשקל בחנויות הנוחות

1.12.2014 / 13:36

חנויות הנוחות ברחבי הארץ יציעו לנהגים קפה בשקל וחומר הסברה על נהיגת לילה בין חצות ל-06:00 במסגרת יוזמה של ח"כ ציפי חוטובלי. "אחוז התאונות הקטלניות בשעות הלילה עומד על 18%"

שני הרוגים בתאונה סמוך לטייבה 24 באוקטובר 2014. מד"א
מכונית שהייתה מעורבת בתאונת דרכים ליד טייבה, בחודש שעבר/מד"א

נהגי ישראל יוכלו החל מהלילה (שלישי) לעצור בחנויות הנוחות והקפה בתחנות של פז, סונול, דלק ודור אלון, ולרכוש כוס קפה להתרעננות בשקל אחד בלבד בין חצות ו-6:00 בבוקר. זאת במסגרת פרויקט "קפה בשקל" שיזמה סגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ציפי חוטובלי. בנוסף יקבלו הנהגים חומר הסברה מהרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בנושא נהיגה נכונה בלילה.

"זאת הייתה עצה של חבר טוב שנוהג בלילה שהסב את תשומת ליבי להחליט על הפרויקט", סיפרה חוטובלי. "ממחקרים גילינו שאחוז התאונות שנגרמות בלילה גבוה ביחס לנוסעים. אחוז התאונות הקטלניות בשעות הלילה עומד על 18 אחוזים. בשנת 2013 מאתיים חמישים בני אדם נהרגו בתאונות דרכים במהלך שעות הלילה", אמרה. לדברי חוטובלי, "מכיוון שהנהיגה בשעות הלילה מתאפיינות בחוסר ערנות, עייפות, קבלת החלטות איטית, תסמינים שבעצם זהים לנהיגה תחת השפעת אלכוהול, החלטתי לצאת במבצע שיעודד את הנהגים לעצור בצד הדרך להתרעננות במחשבה שאותה התרעננות יכולה לשנות את מצב הצבירה של הנהג, ואולי לעזור לו להגיע הביתה בבטחה. הקפה הוא מוצר מעורר וגם מהווה לנהג טריגר לעצור בצד להתעורר ולהמשיך בנסיעה בטוחה בלילה".

ציפי חוטובלי בכנס חירום בנושא שכחת ילדים ברכב. יולי 2013. יואב דודקביץ'
"הקפה הוא מוצר מעורר וגם מהווה לנהג טריגר לעצור בצד ". ציפי חוטובלי/יואב דודקביץ'

לצד המברכים, היו מי שתקפו את הרעיון של סגנית השר בטענה שהוא פופוליסטי ושאינו מסתכל בראייה רחבה של פיתוח תשתיות ארצי למען תחבורה בטוחה. נעמה ריבה, עיתונאית ופעילה למען תחבורה ציבורית בישראל כתבה בעמוד הפייסבוק של השרה, "הלוואי שזו הייתה בדיחה. סגנית שר התחבורה במדינה עצמאית בשנת 2014 עדיין חושבת שהפתרון לבטיחות בדרכים אלו נהגים שנוסעים בזהירות, כאלו אנחנו ב-1970 ורק עכשיו התחילו לחקור את נזקי הרכב הפרטי. 40 שנות מחקר עולמי בנושא ושום דבר לא חדר את קירות משרד התחבורה? סעי לסיבוב בהולנד, גרמניה, דנמרק, מצדי על חשבוננו ותבדקי איך משפרים שם בטיחות - עם תחבורה ציבורית איכותית. עם תחנות רכבת כמו שפתחו בניו יורק במיליארדים. לא עם קפאין".

עמותת אור ירוק מסרה כי "העמותה מברכת את סגנית השר חוטובלי על היוזמה, אך יחד עם זאת, משרד התחבורה חייב לעשות הרבה יותר למען הבטיחות בדרכים. בימים אלה, כשמספר ההרוגים מתאונות דרכים נמצא בעליה שנה שנייה ברציפות, מצופה ממשרד התחבורה למנוע את הקיצוץ בתקציב הבטיחות בדרכים, במטרה להציל חיים. קפה בשקל זה נחמד וחשוב אך הצלת חיי אדם, חשובה הרבה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully