וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

OTM שתכננה לגייס 15 מיליון דולר - מתפשרת: השלימה גיוס פנימי של 8 מיליון דולר

צורי דאר

12.9.2002 / 13:15

כך נודע ל-TheMarker; מנכ"ל החברה, גלעד לדרר, סירב להתייחס למספרים בטענה כי סבב הגיוס עדיין לא הושלם



חברת הסטארט אפ הישראלית OTM, שהתכוונה לגייס 10-15 מיליון דולר ממשקיעים קיימים וחדשים, נאלצת להסתגל למציאות: החברה השלימה לאחרונה גיוס פנימי של כ-8 מיליון דולר מבעלי מניותיה, בהם STI ונצ'רס שבשליטת בני שטיינמץ, דויטשה בנק קפיטל פרטנרס, זרוע ההשקעות של דויטשה בנק וקרן ההון סיכון השבדית סטארט אפ פקטורי (Startupfactory).



OTM הוקמה ב-1998 על ידי האחים עופר, אורי כנרות וגלעד לדרר כגו-לייט (GOU Lite). החברה פיתחה את טכנולוגיית Optical Translation Measurment - OTM, המאפשרת לבצע מדידה מרחבית של תנועות באמצעות קרן לייזר המתפצלת לקרניים רבות. החברה מיישמת את הטכנולוגיה בעט ה-Vpen המתרגם את תנועות הכותב למידע המשודר לטלפונים סלולריים ולמחשבי כף יד.



OTM, שהתבססה בעיקר על הכנסות ממכירת הטכנולוגיה לחברות כפיליפס, אוסרם, אינפיניון, האניוול, פלקסטרוניקס ואחרות, החלה לאחרונה גם למכור עטים אלקטרוניים בעצמה. במטרה לחזק את מערך המכירות והפיתוח, יצאה OTM לגיוס של 10-15 מיליון דולר באמצע 2002 מתוך כוונה להשלימו עד סוף השנה.



ל-TheMarker נודע כי אחת מקרנות ההון סיכון עימן ניהלה OTM מגעים היתה וורטקס, מתוך כוונה לנסות לגייס קרוב ל-12 מיליון דולר, אולם גם מגעים אלו לא הגיעו לבסוף לידי הסכם השקעה.



גלעד לדרר סירב להתייחס למספרים, בטענה כי סבב הגיוס עדיין לא הושלם.



לפני שלושה חודשים נבחרה OTM להוביל קונסורציום של חברות אירופיות - פיליפס, פראנס טלקום, שלומברז'סמה, CRL, דקומה, סאניו אנרגיה אירופה וסלסטיקה - עבור פרויקט VIPDATA - Virtual Input Pen for Data. לצורך הובלת הפרויקט, קיבלה OTM מענק של כ-2.2 מיליון יורו במסגרת תוכנית המו"פ החמישית של האיחוד האירופי.



במסגרת פרויקט זה, יפותח עט דיגיטלי תומך Blue tooth, שישלב תכונות של עכבר ויאפשר אינטרקציה כהעברת הודעות SMS, MMS, ותפעול בטלפונים סלולריים, מממירים דיגיטליים וטלוויזיה אינטראקטיווית. עלותו הכוללת של הפרויקט, שיארך 24 חודשים, תהיה 4.4 מיליון יורו ותוכנית המו"פ החמישית של האיחוד האירופי תממן מחצית מסכום זה.



בסמוך לכך, חשפה OTM יחד עם ארט טכנולוגיות בתערוכת 2002 CommunicAsia בסינגפור זיהוי עט דיגיטלי המשלב טכנולוגיות זיהוי כתב יד ו-Bluetooth. העט החדש מזהה טקסט שנכתב בכתב ידו של המשתמש ושולח אותו ישירות למכשיר הסלולר.



OTM טכנולוגיות, המעסיקה כיום כ-20 עובדים בהרצליה, השלימה ביוני 2001 גיוס פרטי בהיקף של 8.5 מיליון דולר מ-STI, דויטשה בנק וסטארט אפ פקטורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully