וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביו-דיסקאברי לא תתמודד במכרז להקמת חממה ביוטכנולוגית שלישית; מנכ"ל התמ"ס: נשנה את תנאי המכרז

בעז בבאי

12.9.2002 / 13:42

פרופ' מקס הרצברג, העומד בראש הקבוצה: "המערכת לא רוצה את המכרז והיא פירסמה אותו רק בעקבות הלחץ הפוליטי שהפעילו אנשי הנגב"



קבוצת ביו-דיסקאברי ישראל לא תתמודד במכרז השני של משרד התמ"ס להקמת חממה ביוטכנולוגית שלישית באיזור הפריפריה, כתוצאה מהשינוי לרעה בתנאי המכרז השני שפירסם המדען הראשי, לעומת המכרז הראשון. כך אמר היום פרופ' מקס הרצברג, העומד בראש הקבוצה.



אמיר חייק, מנכ"ל התמ"ס, אמר היום בתגובה שבעקבות הנחייה של שרת התמ"ס דליה איציק, יש כוונה לשנות את תנאי המכרז השני כך שלא יהיו נחותים מתנאי המכרז הראשון, ומשרד המדען הראשי כבר מטפל בכך.



ביו-דיסקברי התמודדה במכרז הראשון של החממות הביוטכנולוגיות, אך לא זכתה בו. בעקבות ההפסד פרש מהקבוצה מוריס קאהן, לשעבר בעל השליטה בעורק ואמדוקס . במכרז זכו קבוצת רד ביוסיינס בראשות האחים זיסאפל, שמקימה את החממה בירושלים, וקבוצת עינב בראשות האחים עופר, שמקימה את החממה ברחובות.



לדברי הרצברג, למרות שהוא סבור שיש מקום להקמת חממה ביוטכנולוגית בנגב, פירטי המכרז החדש מעידים על חוסר רצונו של משרד התעשייה והמסחר לקדם בצורה רצינית את קיומו של המכרז השני. " המערכת לא רוצה את המכרז, והיא פרסמה אותו רק בעקבות הלחץ הפוליטי שהפעילו אנשי הנגב", אמר הרצברג.



השינוי העיקרי במכרז השני ביחס למכרז הראשון, קובע שהקבוצות המתמודדות צריכות להציג אישור שיש ברשותן סכום של 85 מיליון שקל להפעלת החממה במשך 6 שנים. במכרז הראשון נדרשו המתמודדים רק להוכיח יכולת מימון בהיקף זה. בנוסף מגיש צריך כל משתתף במכרז השני לצרף ערבות בנקאית בסך 15 מיליון שקל, להבטחת יישום הזיכיון במקרה של זכייה. לטענת הרצברג, למרות הבטחות שנתן מנכ"ל התמ"ס, הקבוצה לא קיבלה ממנו תשובות לגבי פירטי המכרז החדש שלא היו ברורים בסעיפים אלה.



הרצברג הדגיש שהתנהלות של המכרז הראשון גרמה למורת רוח חריפה בקרב חברי קבוצת ביו-דיסקברי, והוא מנע מהם בשלב מסוים לפנות לבג"ץ כדי שיבדוק את תהליך קבלת ההחלטות בנוגע לתוצאות המכרז הראשון. התנהלות המכרז הראשון הקטינה את נכונות חברי הקבוצה להתמודד מול הביוקרטיה הממשלתית. "קשה להחזיק ביחד את הקבוצה לאחר המכרז הראשון, בעיקר לאחר שראו את הצורה שבה הדברים נעשו", אמר הרצברג.



ביו-דיסקברי ישראל כללה את קבוצת רוטשילד ומכון פאסטר הצרפתי, סטף ורטהיימר וקבוצת קאהן. בפעילות הקבוצה שולבו גם מספר חברות תרופות וביוטכנולוגיה מהגדולות באירופה - אוונטיס, סאנופי-סינתלאבו וביורד, וכן חברת קווינטילס האמריקאית, ארגון המחקר הקליני הגדול בעולם.



הרצברג הודיע אמש למדען הראשי, ד"ר אלי אופר, על החלטת הקבוצה שלא להשתתף במכרז. בפגישה שנערכה אתמול, ביקש הרצברג מאופר לבחון את היכולות המדעיות והתשתיות שנוצרו בנגב כדי שמשרדו ינסה למצוא דרכים לקדם את הפיתוח של הביוטכנולוגיה באיזור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully