וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לומניס תובעת ממייסדה, שמעון אקהויז, 30 מיליון שקל בטענה שגזל את סודותיה המסחריים

אמיר הלמר

12.9.2002 / 13:41

טוענת כי אקהויז, יחד עם ארבעה בכירים נוספים לשעבר, הקימו את חברת סינרון מדיקל לצורך ייצור מוצר זהה במהותו למוצרי לומניס תוך העתקת הטכנולוגיה שלה



חברת לומניס, העוסקת במחקר ופיתוח מוצרים בתחום הרפואה האסתטית, הגישה היום לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעת ענק בסך 30 מיליון שקל כנגד מייסדה ובעל השליטה בה בעבר, ד"ר שמעון אקהויז, וכן כנגד חברת סינרון מדיקל וארבעה אחרים: מיכאל קריינדל, מרק ארונוביץ', אבנר ליאור והנס הנדל, כולם בכירים לשעבר בלומניס ובעלי מניות בסינרון כיום.



בתביעה שהוגשה באמצעות עוה"ד אלי מי-טל, יריב חפץ ושריה אורגד ממשרד צלרמאיר פילוסוף ושות' נטען כי אקהויז והאחרים הקימו את חברת סינרון מדיקל וזאת לצורך ייצור מוצר זהה במהותו למוצרי התובעת, וזאת תוך שליחת יד בסודותיה המסחריים והעתקת הטכנולוגיה של לומניס.



אקהויז, כך נטען, שהיה אחד המייסדים של לומניס, הקים את סינרון סמוך מאוד לתקופה בה הועבר מתפקידו בשנת 1999.



"בתוך תקופה קצרה מאוד 'הצליח' לייצר באמצעות סינרון מוצר זהה למוצר המיוצר על ידי התובעת, שהשקיעה בפיתוח הטכנולוגיה והידע המסחרי הסודי שנים רבות", טוענת התובעת. היא מוסיפה כי "הזמן הקצר שעבר מאז פרישתו של ד"ר אקהויז מן התובעת, ועד להשלמת ייצור המוצר המחקה, מלמד בעליל על ניצול ציני שלא כדין של המידע שהופקד בידיו בנאמנות, תוך ניסיון לפגוע באופן ממשי בתובעת, עקב הדחתו מניהול ענייניה, ותוך גרימת נזקים תדמיתיים וכלכליים לתובעת ולעסקיה, נזקים שאותם מנסה התובעת לשקם עד עצם היום הזה".



לומניס מנוהלת כיום על ידי יאשה סיטון ונסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של כ-195 מיליון דולר. טרם הוגש כתב הגנה. (2133/02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully