וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים במכירת אילנות בטוחה לכלל ביטוח מעכבים את מכירת מניות אילנות דיסקונט לגמול

אילן מוסנאים

12.9.2002 / 14:51

כך נודע ל-TheMarker; החברות דיווחו על קיום המגעים ביולי; לאילנות בטוחה 45% ממניות אילנות דיסקונט; גמול: מאז יולי לא חלה התקדמות במגעים בין הצדדים



עיכובים בהשלמת מכירת אילנות בטוחה לכלל ביטוח מונעים את השלמת המגעים בין חברת גמול השקעות , שבשליטת משפחת טראמפ, לבין אילנות בטוחה, להעברת השליטה בחברת קרנות הנאמנות אילנות דיסקונט. כך נודע ל-TheMarker.



באמצע יולי הודיעה חברת גמול כי היא מנהלת מגעים לרכישת חלקה של אילנות בטוחה באילנות דיסקונט (45%). ההערכות באותה תקופה היו כי גמול תשלם כ-75 מיליון שקל בעבור המניות, אולם מאז לא נרשמו התפתחויות בקשר לעסקה. דובר חברת גמול מסר כי לא היתה התקדמות מאז הפרסום הראשוני בחודש יולי.



המניע של אי.די.בי פיתוח , בעלת השליטה באילנות בטוחה, למכור את האחזקה באילנות דיסקונט (קבוצת הקרנות השלישית בגודלה בישראל), הוא רצונה למכור את אילנות בטוחה לכלל ביטוח. על פי הערכות שפורסמו בעבר, העסקה אמורה להזרים לקופתה של אי.די.בי פיתוח, סכום של כ-250 מיליון שקל.



עם זאת, האחזקה של אילנות בטוחה באילנות דיסקונט מהווה מכשול לעסקה, שכן הממונה על ההגבלים העסקיים התנגד לאיחוד בין קרנות הנאמנות של אילנות ושל כלל ביטוח. על פי הערכות בשוק ההון, העובדה שמכירת אילנות בטוחה לכלל ביטוח לא הושלמה עד כה מקטינה את המוטיבציה של אי.די.בי פיתוח למכור את האחזקה באילנות דיסקונט.



על פי הערכות בחברת גמול, שהרחיבה בשנה האחרונה את פעילות החיתום והברוקראז' שלה, מעוניינים באחזקה באילנות דיסקונט, שתחזק את מעמד החברה גם בתחום קרנות הנאמנות.



יצוין כי לגמול יש כיום פעילות בקרנות נאמנות, אותה מנהל אלון זנד, אך מדובר בסדר גודל נמוך בהרבה מהפעילות של אילנות דיסקונט. גמול מנהלת כיום 9 קרנות נאמנות בהיקף של כ-250 מיליון שקל, לעומת 43 קרנות נאמנות לאילנות דיסקונט שסך נכסיהן מסתכם בכ-6.5 מיליארד שקל. חברת גמול סיימה את הרבעון השני של 2002 בהפסד של 19.1 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully