וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים בפתיחה

עידו אלון

12.9.2002 / 17:04

לומניס עולה ב-1% לאחר שהודיעה כי היא תובעת 30 מיליון שקל מבכירים לשעבר בחברה

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות במדדים בהמתנה לנאום בוש באו"ם ונאום גרינספאן בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית. הנאסד"ק מאבד כעת 1.3% והדאו ג'ונס יורד ב-0.9%.

בין המניות הישראליות בולטת בפתיחה מניית צ'ק פוינט המאבדת 2.6% למחיר של 17.8 דולר ומניית מרקורי שיורדת ב-2.5% למחיר של 24.3 דולר. מניית מגל עולה ב-1.5% למחיר של 8.9 דולרים ומניית אן.די.אס מוסיפה 3.5% למחיר של 8 דולרים על רקע ההודעה על הסכם עם סמסונג. לומניס עולה ב-1% למחיר של 5.3 דולרים.

סקירת טרום מסחר

ביום המסחר שלאחר אירועי הזיכרון לפיגועי הטרור יפנו המשקיעים את תשומת לבם לשני נאומים חשובים. האחד הוא נאום בוש בפני האו"ם בנוגע לסאדאם חוסיין, והשני נאומו של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי אלן גרינספאן בנוגע למצב הכלכלה האמריקאית. הדריכות בשווקים לקראת אירועים אלה נותנת את אותותיה בחוזים העתידיים אשר מורים כעת על פתיחת מסחר שלילית. מדד הנאסד"ק 100 צפוי לרדת ב-0.9% ומדד ה-S&P500 צפוי לרדת ב-0.7% בפתיחה.

הנשיא בוש יישא את נאומו כשעה לאחר תחילת יום המסחר. אסטרטג במריל לינץ' ציין כי גורם מפתח בנאום יהיה מידה הנחישות של הנשיא בקבלת תמיכה מהאו"ם לפלישה לעיראק. ההערכות בדבר פעולה אפשרית של ארה"ב נגד עיראק השפיעו על השווקים לרעה בימים האחרונים, בייחוד עקב החשש מעליית מחיר הנפט אשר יכביד על חברות הצורכות אנרגיה.

גרינספאן צפוי היום להתייחס בנאומו לתוצאות ספר הבז' שפורסמו אתמול, אך היו בצלם של מאורעות הזיכרון. מנתוני הדו"ח עלה כי קיימות אינדיקציות להאטה בפעילות הכלכלית במשק האמריקאי. גם ההתאוששות המיוחלת של המשק האמריקאי המתמהמהת לאחרונה, כך נראה, אינה תורמת כמובן לאווירה חיובית בזירת המסחר.

בין החברות הישראליות הנסחרות הודיעה היום אי.סי.איי טלקום על חוזה חדש של החטיבה האופטית שלה, לייטסקייפ לפיו חברת התשתיות השמינית בגודלה בארה"ב תעשה שימוש בפלטפורמת ה-XDM של לייטסקייפ, שתאפשר לה שדרוג של רשת התקשורת שלה בפלורידה. אי.סי.איי נסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-210 מיליון דולר.

מניית אן.די.אס עשויה היום לרכז עניין על רקע הודעת החברה על שילובו של פתרון ה- VideoGuard שבפיתוחה בממירים של חברת סמסונג הקוריאנית. פתרון הווידאו גרד מאפשר העברת של שידורי טלוויזיה או תוכן בצורה מאובטחת המונעת פריצה על ידי פיראטים. אן.די.אס נסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-416 מיליון דולר.

חברת לומניס הודיעה היום על הגשת תביעה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בסך של 30 מיליון דולר נגד ד"ר שמעון אקהויז, חברת סינרון מדיקל וארבעה בכירים לשעבר בלומניס. בתביעה נטען כי אקהויז והאחרים הקימו את חברת סינרון מדיקל לצורך ייצור מוצר זהה במהותו למוצריה של לומניס, וזאת תוך פגיעה בסודותיה המסחריים של לומניס והעתקת הטכנולוגיה שלה. מניית לומניס נסחרת במחיר של 5.3 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של 195 מיליון דולר. בחודש האחרון הוסיפה המנייה כ-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully