וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש סירב להוציא צו מניעה לבקשת ערוץ 10 כנגד מכירת זכויות השידור של ליגת העל

אמיר הלמר

12.9.2002 / 15:44

ערוץ 10 פנה היום בבקשה לצו מניעה כנגד המו"מ החדש שמקיים ערוץ הספורט עם ההתאחדות למכירה מחודשת של הזכויות; טוען כי רכש הזכויות מערוץ הספורט



שופט ביהמ"ש המחוזי בת"א, יהודה זפט, דחה בקשה של ערוץ 10 להוצאת צו מניעה זמני נגד ערוץ הספורט, ערוץ 2 וערוץ 1 בעניין מכירת זכויות השידורים של ליגת העל בכדורגל, הצפויים להתחיל ביום שבת ה-14 לספטמבר. השופט קבע בהחלטתו כי ערוץ 10 השתהה בהגשת הבקשה לאחר שההתאחדות לכדורגל הודיעה כבר ב-21 ביולי על ביטול ההסכם למכירת הזכויות בינה לבין ערוץ הספורט ועל הליך למכירתן מחדש.



בבקשה, שהוגשה באמצעות עוה"ד גבריאל ספרן ואבי מרום, נטען כי בראשית חודש אוגוסט השנה נחתם בין ערוץ 10 לערוץ הספורט הסכם לפיו מכר ערוץ הספורט, לו הבעלות בזכויות השידור של ליגת העל, את זכויותיו לעונת 2002-2003 לערוץ 10 תמורת 8 מיליון דולר וסכום נוסף של 2 מיליון דולר עבור שירותי הפקה.



עוד נטען כי בטיוטת ההסכם ציין ערוץ הספורט שקיים סכסוך בינו לבין ההתאחדות באשר לתוקפו של ההסכם ביניהם, לפיו מכרה ההתאחדות לערוץ הספורט את זכויות השידור לתקופה של 6 שנים תמורת 20.9 מיליון דולר, אולם, עם זאת, ציינו נציגי הערוץ כי אין בטענות ההתאחדות כנגד הערוץ ממש וכי מכירת הזכויות לערוץ 10 תהיה תקפה.



בנוסף נטען כי ערוץ הספורט המציא להתאחדות הודעה כי ניתן לחתום על הסכם סופי של ההסכם ובכך יש מצג ברור כי לגישתו לא היתה כל מניעה לקיים את ההסכם.



ערוץ 10 מוסיף כי במועד חתימת ההסכם הוא שילם לערוץ הספורט סכום של 2 מיליון דולר כמתחייב ממנו וסכום זה הועבר ע"י ערוץ הספורט להתאחדות במסגרת תשלום של 5.225 מיליון דולר כפי שהתחייב מערוץ הספורט על פי ההסכם בינו לבין ההתאחדות.



עם זאת טוען ערוץ 10 כי למרות המצגים והתחייבויות של ערוץ הספורט, לפיהם ההסכם בין ערוץ הספורט לבין ההתאחדות מחייב, התברר לאחרונה כי לא כך הם פני הדברים וכי ההתאחדות פנתה לאחרונה לחברת צ'רלטון לשם מציאת רוכש חדש לזכויות השידור אותן נטלה ההתאחדות מערוץ הספורט בטענה שהפר את ההסכמים ביניהם.



בנוסף טוען ערוץ 10 כי בסוף השבוע החולף נפוצו ידיעות כי ההתאחדות מקיימת מו"מ מחודש עם ערוץ הספורט למכירת חלק מזכויות השידור, וזאת לאחר שתוכניתה למכור את זכויות השידור לגורם חדש תמורת 20.9 מיליון דולר ל-6 שנים לא צלחה.



ערוץ 10 מוסיף כי בערב ראש השנה התברר לו כי למרות ההסכם החתום בינו לבין ערוץ הספורט והתחייבויות ערוץ הספורט לפעול למימוש ההסכם בינו לבין ההתאחדות, הרי שהוא עומד בפני חתימה על הסכם חדש עם ההתאחדות ביחד עם זכייניות ערוץ 2 והערוץ הראשון לרכישת זכויות השידור, וזאת בלא שערוץ 10 יהיה צד להסדר המתגבש.



עוד נטען כי פורסם לאחרונה שרשות השידור חתמה על הסכם עם ההתאחדות לרכישת זכויות שידור המגזין, וכי זכייניות ערוץ 2 רכשו את זכויות שידור המשחק המרכזי וכי מדובר באותן זכויות אותן רכש זה לא מכבר ערוץ 10 מערוץ הספורט וכבר שילם בגינן.



עוד מציין ערוץ 10 כי חתימת ההסכם בין הזכיוניות לבין ההתאחדות נוגדת את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים שקבע לאחרונה כי אם יזכו הזכייניות בזכויות השידור למשחקים יובא ההסדר בין הזכייניות להתאחדות לאישורו כתנאי מוקדם לעצם ההתקשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully