וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעברו בשלום שבוע ראשון בעבודה חדשה

ז'. מאורין הנדרסון, פורבס

4.12.2014 / 9:16

עבודה חדשה היא שינוי משמעותי בחיים. הימים הראשונים יכולים להיות מאוד לא קלים, כאשר יש ללמוד מחדש את צורת ההתנהלות, להכיר את העמיתים לעבודה ולשנות הרגלים ישנים. רוצים לעשות זאת נכון - אלה הצעדים שעליכם לבצע

עובדים על פרויקט. ShutterStock
עובדים על פרויקט/ShutterStock

היום הראשון בעבודה חדשה יכול להראות מבחינות רבות כמו היום הראשון בבית הספר. אתם מוקפים בזרים, לא מכירים את המקום, ואם אתם טוענים שאתם לא מודאגים מעט, אתם בטח משקרים. אז מה עושים? כך תצליחו לעבור את השבוע הראשון בעבודה:

לאתר פורבס ישראל

התבוננו ולמדו

הימים הראשנים צריכים להיות מנוצלים לבחינה של הסביבה ותובנות. לא משנה עד כמה מעמיק ספר ההדרכה שקיבלתם מהמעסיק, הוא לא יספר לכם שאם יש לכם בעיות במחשב, כדאי קודם לדבר עם מנהל המשרד ורק אחר כך לפתוח בקשה לטיפול בתקלה. לעומת זאת, אם תצפו באנשים אחרים מתמודדים עם בעיות טכניות, תוכלו ללמוד זאת. שימו לב באיזו שעה אנשים מגיעים בבוקר, מתי הם יוצאים לארוחת הצהריים ולכמה זמן, והתאימו את עצמכם בהתאם. בחנו כיצד אנשים מתקשרים עם הבוס, האם הם נכנסים למשרדו, או שהתקשורת היא דרך מיילים? הקשיבו על אילו פרויקטים מדברים במפגשים ומי אומר מה והימנעו מלנסות להוכיח את עצמכם באמצעות זריקת הערות מיותרות. נסו לחשוף את הפוליטיקות במשרד ולהבין את התרבות הארגונית לפני שאתם צוללים למים העמוקים.

גבשו את המשחק החברתי שלכם

מטבע הדברים, אתם דמות חדשה שמכניסה עצמה אל קבוצה קיימת. אחריותכם היא להפחית את הפחדים הראשוניים שאתם מעוררים ולהראות שלא הגעתם על מנת לעורר מהומה ולשנות את הסדר הקיים או לתפוס את מקומם של חברי הקבוצה האחרים. יהיה לכם מספיק זמן להראות מאוחר יותר את כישוריכם המקצועיים שבזכותכם שכרו אתכם. כעת המשימה הראשונה שלכם היא ליצור קשרים בין אישיים עם חבריכם לעבודה. אלה האנשים איתם תבלו לפחות 8 שעות ביום ותרצו לעשות מאמץ להתחיל את היחסים איתם ברגל ימין. זה לא אומר שצריך לקנות קפה לכל המשרד - רק תהיו נחמדים, כבדו אנשים ופתוחים לבקשות סיוע והזמנות לארוחות צהריים. בסופו של דבר אתם תוערכו לא רק לפי ביצועיכם המקצועיים אלא גם לפי הגישה שלכם אל שאר העובדים סביבכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גבשו את השגרה שלכם

בין אם היה מדובר במעבר לעיר אחרת או בשעות עבודה שונות, עבודה חדשה תמיד כוללת התאמה ללוח זמנים חדש. אולי ההסעה לוקחת עכשיו חצי שעה יותר, או שאין בסביבה מסעדות זולות שאפשר לאכול בהן ארוחת צהריים. השתמשו בשבוע הראשון על מנת לברר את מאזן החיים החדש שלכם והתחילו לבנות מנהגים שיישארו. גיבוש שיגרה חדשה מוקדם ככל האפשר, תחסוך מכם הרבה חוסר נוחות של הצמדות לשגרה הקודמת שאינה מתאימה לתנאים החדשים. כך גם לא תרגישו שביצעתם מעבר שפוגע בכם. שיהיה בהצלחה.

  • עוד באותו נושא:
  • קריירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully