וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאים – כך תדאגו בקלות לעתיד שלכם

מאת: מערכת וואלה! בשיתוף מנורה מבטחים

7.12.2014 / 10:10

עולמם של העצמאים מפחיד, ולכן הם צריכים להתחיל לחשוב על האלטרנטיבה: חיסכון פנסיוני וקרנות שיאפשרו להם להתקיים בימים קשים. כך תוכלו לנהל את הכול בנינוחות

לא קל להיות עצמאי בישראל. נכון, בימינו לאף אחד לא קל, אבל לשכירים יש לפחות הבטחה של מקום עבודה, והעולם של העצמאים הוא בלתי צפוי והאמת - די מפחיד. השוק סוער ובכל יום קם מיזם חדש ומרגש, סטארטאפ גאוני או טרנד שאסור לפספס, והופך את כל מה שאתה עושה, בשנייה אחת, ללא רלוונטי. בעצם, אתה אף פעם לא יכול להיות בטוח במקום שלך.

"כולם עסוקים בלחפש את הרעיון הבא", מספר איתן, הבעלים של משרד נסיעות בצפון הארץ, "את האפליקציה שתשנה לנו את החיים, את הצ'יפ שיהפוך עולמות ואת הטעם החדש שיטריף לנו את החושים. כולם רוצים להדביק את הקצב, אף אחד לא רוצה להישאר בחוץ".

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

המצב הזה משאיר הרבה מאוד עצמאים בחוץ: לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2013 נסגרו בישראל יותר מ-40 אלף עסקים, מרביתם עסקים קטנים. לפי הנתונים אחד מתוך שלושה עסקים שיפתחו - יסגור את שעריו בתוך חמש שנים. רק אחוזים בודדים ישרדו לאורך שנים.

נכון, אף אחד לא רוצה לחשוב על העסק שלו כעל דבר זמני, אבל אין מה לעשות - אם אתם עצמאיים אתם חייבים לחשוב על תכנית חלופית, לנצל את היתרונות המעטים שיש לכם ולהתכונן לימים קשים.

אחד מהדברים החכמים שעצמאי יכול לעשות הוא לחסוך לפנסיה ולעשות קרן השתלמות. זה דבר מטריד, אין ספק, שרוב העצמאים מנסים לדחוף אותו מתחת לשטיח, להתעלם. "למי יש זמן לחשוב על העתיד?", אומר איתן, "הרבה לפני שאני חושב על הפנסיה ועל חסכונות, אני חושב על ההתמודדות היומיומית ועל דרכים לקדם את העסק שלי".

איתן לא לבד, מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ל- 40% מהעצמאים במדינת ישראל אין כלל חיסכון פנסיוני. בערך 60% לא מפרישים לקרן השתלמות. רובם מעדיפים להשתמש בכספים לפתרון קשיי תזרים, ואחרים לא מוצאים את הזמן לתהליך מילוי הטפסים, העמידה בתורים והבירוקרטיות.
אבל אם אתה עצמאי, רוב הסיכויים שכבר קיבלתם בשבועות האחרונים טלפון מרואה החשבון שלך: "מה עם ההפרשות לפנסיה ולקרן ההשתלמות?". דצמבר המתקרב הוא חודש קריטי עבור העצמאים, ההזדמנות האחרונה להפקיד כספים לקופת הפנסיה ולקרן ההשתלמות, ולקבל הטבה במס לשנת המס הנוכחית. את רואה החשבון שלכם מעניינת בעיקר הטבת המס, ולכן הוא התעורר עכשיו, אבל כעצמאים - זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות שלכם כל השנה.

המדינה, שמחייבת חיסכון פנסיוני בקרב שכירים, מתמרצת גם את העצמאיים לחסוך ומציעה להם הטבות מס: עצמאי יכול להפקיד לפנסיה ולקבל הטבת מס עד לתקרה של 16% מ- 208,800 שקל, והפקדה נוספת לקרן השתלמות עד לתקרה של 7% מ- 264,000 שקל. הטבת המס יכולה להגיע לאלפי שקלים בשנה ולכ-30% מהפקדה השנתית. ההפקדות האלה הן לא רק חסכון לשעת צרה והכנה לעתיד, אלא גם דרך לחסוך כסף.

הפקדות לפנסיה לא חייבות להיות דבר מסובך, מערכת פנסיה בקליק, למשל, היא מערכת חדשה של חברת מנורה מבטחים ההופכת את תהליך החיסכון לפנסיה קל ופשוט האתר מתקדם ונוח לשימוש, כך שמהכיסא במשרד, בקליק אחד, אתה דואג לעתיד וממשיך לחיות את הרגע.

לפרטים על מערכת "פנסיה בקליק" של מנורה מבטחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully