וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא מחכים עד אחרי החגים

עינב בן יהודה

12.9.2002 / 17:41

בחודש האחרון פוטרו לפחות 300 עובדים מחברות סטארט אפ; חלק מהחברות צימצמו פעילות ואחרות נסגרו לאחר שלא מצאו מקורות מימון * LetMeKnow סגרה פעילותה ופיטרה 20 עובדיה * מלנוקס מפטרת כ-30% מכוח העבודה - כ-65 עובדים * רדווין מקבוצת רד בינת פיטרה כ-40% מעובד



השבועות שלפני עונת החגים בישראל מאופיינים בדרך כלל בפעילות עסקית מינימלית וחופשות מרובות. חברות לא מעטות מעדיפות לדחות פעילויות משמעותיות ל"אחרי החגים", בעיקר כאשר מדובר בצעדים כואבים כפיטורי עובדים וקיצוצי שכר. ולמרות זאת, בחודש האחרון פוטרו לפחות 300 איש מחברות סטארט אפ ישראליות שבשל קשייהן המרובים לא יכלו לחכות עד אחרי החגים.



LetMeKnow



היום פורסם כי חברת הסטארט אפ הישראלי LetMeKnow סגרה את פעילותה ופיטרה את 20 עובדיה בישראל וספרד. זאת לאחר שבעלי המניות שלה, פורמולה ויז'ן, המחזיקה כ-32% ממניות החברה, פורמולה ונצ'רס ואריה ונצ'רס החליטו שלא להזרים כסף נוסף למימון המשך פעילותה והיא נכשלה לגייס כספים ממשקיעים חדשים.



LetMeKnow, שפיתחה מערכת להפצת מידע בזמן אמת על פי הגדרת לקוח באמצעות ערוצי תקשורת שונים כטלפון נייד, פקס, דואר אלקטרוני וזימונית, גייסה באוקטובר 2000 כ-3.5 מיליון דולר לפי שווי של 11.5 מיליון דולר בגיוס השתתפו פורמולה ונצ'רס, אריה ונצ'רס ומשקיעים נוספים. החברה מתכוונת כעת למכור את נכסי הקניין הרוחני שלה.



נ.א.מ.ס



גם חברת נ.א.מ.ס (NAMS), הנמצאת בבעלות מלאה של ניסקו , הפסיקה את פעילותה ופיטרה 30 עובדיה. החברה, שפיתחה מערכות מונים דיגיטליות לחברות חשמל וכן טכנולוגיה לתקשורת על גבי קווי חשמל, נכשלה בניסיון לגייס משקיעים למימון המשך פעילותה.







ממלניק



חברת הסטארט אפ ממלינק (Memlink) הפסיקה את פעילותה ופיטרה את 60 עובדיה. ההחלטה על סגירת החברה התקבלה לאחר שהתברר כי החברה לא תעמוד ביעדיה ולא תספיק להשלים את פיתוח המוצר עליו עבדה עד אמצע אוקטובר.



ממלינק, שעסקה בפיתוח פתרונות מיתוג אופטי, השלימה בסוף 2001 גיוס הון פנימי בהיקף של מעל 5 מיליון דולר, שאמור היה לממן את פעילותה עד תחילת 2003, ותיכננה להתחיל בסבב גיוס בהיקף של 30-40 מיליון דולר במחצית השנייה של 2002. ככל הנראה התקשתה החברה להשלים סבב גיוס זה, ולכן הפסיקה פעילותה.



OnePath Networks



בתחילת חודש ספטמבר הודיעה מועצת המנהלים של חברת הסטארט אפ OnePath Networks מירושלים, יצרנית מוצרי גישה מהירה לווידאו ולוויינים, על קיצוץ נוסף של 50% במצבת כוח האדם. במסגרת זו פיטרה החברה, שהעסיקה בשיאה כ-200 איש, כ-20 מעובדיה.



כמו כן הודיעה החברה על מינויו של ג'ק הוץ, סמנכ"ל הכספים והתפעול, למנכ"ל החברה, בנוסף לתפקידו הנוכחי. הוץ החליף את הווארד לובודה, מייסד החברה, אשר ממשיך לכהן כיו"ר מועצת המנהלים שלה. החברה, ששמה הקודם היה פוקסקום, השלימה במאי 2000 גיוס בהיקף של 40 מיליון דולר מבתי ההשקעות ג'יי.פי מורגן ו- CIBC אופנהיימר, ומקרנות הון הסיכון הישראליות ג'נסיס, אייפקס ואיזראל סיד פרטנרס. הגיוס בוצע, על פי הערכת חברת D&A לפי שווי חברה של 145 מיליון דולר אחרי הכסף.



רדווין



גם חברת הסטארט אפ רדווין (Radwin) מקבוצת רד בינת שבבעלות האחים יהודה וזהר זיסאפל, פיטרה לאחרונה כ-30 מ-70 עובדיה. עיקר הפיטורים התבצעו במחלקות התפעול והשיווק. בעקבות הפרסום על הפיטורים החברה העריך זהר זיסאפל כי החברה תגיע לאיזון ב-2005. עד אז, הוא הוסיף, בכוונת רד בינת להמשיך להזרים כספים למימון פעילותה של החברה.



רדווין, המפתחת פתרונות גישה אלחוטיים לאספקת שירותי תקשורת, השלימה לפני כשנה גיוס פנימי בהיקף של 8 מיליון דולר. בפברואר 2000 גייסה החברה סכום של 13 מיליון דולר לפי שווי חברה של 27.5 מיליון דולר אחרי הכסף. המשקיעים בגיוס כללו את התאגיד היפאני סומיטומי, קרן ההון סיכון ג'פקו היפאנית, קרן קמראן של היזם האמריקאי ממוצא איראני קמראן אליאן, וכן הקרנות הישראליות ג'נסיס, פיטנגו ויורופאנד, שדות מו"פ ומשקיעים פרטיים נוספים.



טלנולדג'



במהלך החודש החולף ביצעה חברת הסטארט אפ טלנולדג' קיצוץ נוסף במצבת כוח האדם ופיטרה כ-35 מעובדיה ברחבי העולם, מרביתם בישראל. לאחר הקיצוץ נותרה החברה, שהעסיקה בשיאה כ-200 עובדים, עם כ-40 עובדים בלבד.



החברה, העוסקת בפיתוח מערכות בילינג (חיוב וגבייה), המותאמות לעידן הפס הרחב וליישומים השונים המועברים על גבי אמצעי גישה מתקדמים, גייסה כ-53.5 מיליון דולר בחמישה סבבי גיוס. אתמול הודיעה החברה כי השלימה גיוס פנימי בהיקף של 5.5 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 6 מיליון דולר, לפני הכסף. החברה מתכננת להרחיב את הגיוס עד ל-10 מיליון דולר.



שרלוטס ווב



גם חברת הסטארט אפ שרלוטס ווב לא יכלה לחכות לאחרי החגים ופיטרה לאחרונה 35% מעובדיה - 33 איש. כעת נותרו בחברה שהעסיקה בשיאה כ-110 עובדים, עם 70 עובדים. מהחברה מיוקנעם, המפתחת נתיבי ליבה, נמסר כי הפיטורים נעשו על מנת להבטיח את הצלחתה של החברה גם במקרה בו שוק הטלקום העולמי ישאר זמן ממושך בקיפאון כלכלי.



בעלת המניות העיקרית בשרלוטס ווב היא חברת MRV טכנולוגיות המייצרת רכיבים אופטיים ותשתיות רשת והנסחרת בנאסד"ק.



מלנוקס



עוד חברת סטארט אפ שהודיעה על פיטורי עובדים היתה חברת מלנוקס (Mellanox) שפיטרה במהלך חודש אוגוסט כ-30% מ-210 עובדיה, וקיצצה משכורות העובדים הנותרים ב-5%-15%. כ-90% מהמפוטרים היו אנשי פיתוח, ממרכזי הפיתוח ביקנעם ובתל אביב, ומיעוטם אנשי מכירות. כעת מועסקים בחברה, לאחר השלמת הליך הפיטורים כ-140 עובדים.



החברה השלימה בפברואר השנה גיוס של 56 מיליון דולר לפי שווי של 190 מיליון דולר לפני הכסף. את הסבב הובילה קרן ההון סיכון האמריקאית בסמר (Bessemer) והשתתפו בו מספר משקיעים ישראליים, בהם הקרנות ג'רוזלם גלובל ונצ'רס וג'מיני.



אלוט תקשורת



אבל במקביל לאותם קיצוצים, הודיעה אתמול חברת הסטארט אפ הישראלית אלוט תקשורת (Allot Communications) כי גייסה כ-20 עובדים של חברת נטראליטי (NetReality) מחציתם מועסקים בחברה הבת בארה"ב. זאת, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב אישר את הצעתה לרכישת נכסי חברת נטראליטי, שהיתה תחת כונס נכסים.



נטריאליטי, הנמצאת בשליטת חברת יסקל תקשורת מק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully