וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתת הטבות לחברות גלובליות - אך לא יותר מדי"

נדב נוימן

7.12.2014 / 11:54

מנכ"לית האוצר נשאה דברים בוועידת ישראל לעסקים של גלובס ואמרה כי יוקר המחיה צריך להיות נמוך יותר. "יש מקום לקיצוץ בביטחון"

יעל אנדורן. צילום: תמר מצפי, גלובס
יעל אנדורן/גלובס, צילום: תמר מצפי

מנכ"לית משרד האוצר, יעל אנדורן, דיברה היום (א') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" על אסטרטגיה ממשלתית בסביבה תחרותית והדגישה את הצורך בתכנון ארוך-טווח תוך שהיא מדגישה את מצוקת הדיור בהקשר זה.

"על רקע המציאות הנוכחית מתחדדת החשיבות של חשיבה כלכלית ארוכת טווח", אמרה אנדורן. "מטרתנו להצליח בסביבה תחרותית. על מי אנחנו מתחרים ואילו קריטריונים נמדדת הצלחתנו? מטרתה של מדינה היא לייצר ערך גבוה עבור האזרחים ולוודא שהעוגה מתחלקת בצורה הנכונה".

"יכולים להיות מדדים שונים להצלחה בתחרות בין מדינות על אזרחיהן", המשיכה אנדורן. "בניגוד לעבר, היום השוק הגלובלי פתוח ודינמי. יש אפשרות למוביליות קלה ופשוטה עבור חלקים גדלים באוכלוסייה. המוביליות הגלובלית היא עובדה קיימת מה שהופך את התחרות לממשית. החיים בישראל הם בחירה מתחדשת. המדינה צריכה להיות אטרקטיבית על מנת לאפשר לאזרחיה לבחור בה כל פעם מחדש".

אנדורן התייחסה לתקציב הביטחון ואמרה שאפשר וצריך לקצץ בו לטובת תקציבים חברתיים: "יש מקום להתייעלות בביטחון שיכול להפחית את ההוצאות הביטחוניות כאחוז מהתמ"ג".

לדבריה, "איום נוסף על ישראל הוא האי-שוויון. יש מגמה של עלייה בתחום הזה. בהשוואה בינלאומית האי-שוויון אצלנו גבוה.

"אנחנו מתחרים גם על האזרחים וגם על החברות. אנחנו רוצים שהאזרחים ייצרו ערך עבור עצמם, וזה עושים באמצעות שכר. בשביל זה צריך חברות עם פריון גבוה, וישראל צריכה להיות מספיק תחרותית על מנת לעשות זאת. בצד השני של זה - יוקר המחיה צריך להיות נמוך ויש צורך בשירותים ציבוריים איכותיים, על מנת שהאזרח יהנה מפירות שכרו.

"אנחנו צריכים להבין - אין אף אחד שמעוניין לתת הטבת מס מעבר למה שנדרש על מנת להביא חברות איכותיות לישראל היות שזה בא על חשבון משהו אחר. צריך למצוא איזון להטבה מספקת על מנת שחברות יבואו לארץ, אך לא שתהיה מיותרת כדי שזה לא יבוא על חשבון דברים אחרים.

"תפקידנו כמשרד אוצר הוא לייצר תשתית כדי שהממשלה החדשה לא תיכנס ותתחיל הכל מאפס. חשוב לטפל בבעיות השורשיות של שוק העבודה: פריון נמוך, גמישות העסקה במגזר הציבוריף מוביליות במקומות עבודה - ולא רק טיפול בגובה השכר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully