וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפניקס תשלם ליוסי חכמי כ-8.1 מיליון שקל מענק פרישה מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון

אלי דניאל

12.9.2002 / 18:19

סכום זה כולל הוצאות נלוות ל-3 חודשים בגין שירותי משרד ורכב; הדירקטוריון: "גובה המענק סביר ותואם למתכונת הנהוגה בחברה לגבי פרישת בכירים אחרים"; יזכה לפיצוי ותגמולי ביטוח בסך 9.1 מ' ש'



יוסי חכמי, מי שכיהן עד לחודש יולי 2002 כיו"ר הדירקטוריון של חברת הביטוח הפניקס , עתיד לקבל לידיו מענק פרישה בסך של 8 מיליון שקל, בתוספת תנאים נלווים למענק בעלות כוללת של עד 80 אלף שקל, לפיהם יהיה זכאי חכמי לשירותי משרד ורכב לצרכיו הפרטיים במשך 3 חודשים מיום פרישתו; כך עולה מהודעת החברה אשר פורסמה היום.



מתן המענק והתנאים הנלווים לחכמי אושרו זה מכבר בוועדת הביקורת ובדירקטוריון החברה אשר ציינו בהחלטתם כי "גובה המענק של מר יוסף חכמי התבסס על סכום עלות פיצויים בגובה משכורת חודשית אחת כפול 35 שנות עבודה ומענק הסתגלות בגובה עלות שכר שנתית". בדירקטוריון הוסיפו כי "גובה המענק סביר ותואם למתכונת הנהוגה בחברה לגבי פרישת בכירים אחרים מהחברה".



החלטת ועדת הביקורת והדירקטוריון של הפניקס טעונה כעת את אישורה של האסיפה הכללית של בעלי המניות, אסיפה אשר תכונס ב-9 באוקטובר 2002. לפי שעה, אין זה ודאי שהאסיפה הכללית תיתן את אישורה למתן המענק לחכמי שכן "יריבו" של חכמי, איש העסקים שלמה אליהו, המחזיק בכ-34% מהון המניות של הפניקס ובכ-38% מזכויות ההצבעה, עשוי להתנגד לצעד זה, לאחר שנסיונו למכור את מניותיו בחברה לבעלי השליטה החדשים - קבוצת מאיר הנמצאת בבעלות יעקב שחר וישראל קז, לפי המחיר בו הוצעה העסקה עם חכמי ואחותו ניצה קנפר, לא צלח.



בהקשר זה ניתן לציין כי קולותיה של קבוצת מאיר, אשר מכוח ההסכם עם חכמי מחויבת לעשות כל אשר ביכולתה בכדי להעביר את ההחלטה באסיפה, נחשבים כקולות מי שיש לו עניין אישי בעסקה, כך שבידיו של אליהו להכריע האם חכמי יזכה למענק.



ובתוך כך, על שמו של חכמי הוצאו פוליסת ביטוח וקרן השתלמות, אשר ערך הפדיון שלהם ב-1 ביולי 2002, ערך המתייחס למרכיב הפיצויים והתגמולים שהופרשו ע"י החברה לביטוח המנהלים של חכמי לאורך תקופת עבודתו בחברה ועד לפרישתו, עמד על כ-9.1 מיליון שקל.



כזכור, השליטה בחברת הפניקס נרכשה ע"י קבוצת מאיר במהלך חודש יולי האחרון, בשעה שקבוצה זו רכשה כ-57.7% מהון המניות של הפניקס בתמורה לכ-314.2 מיליון דולר, מחיר אשר שיקף לחברה שווי של כ-544 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully