וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט דחה בקשת מס הכנסה לקבל לידיו את רשימת לקוחות בנק למסחר

אסף ברגרפרוינד

12.9.2002 / 18:30

אלשייך: דרישת מס הכנסה היא תחילתו של מהלך שעלול לרוקן מתוכן את החסיון הבנקאי וצנעת הפרט של לקוחות הבנק; מס הכנסה חויב בהוצאות משפט בסך 20 אלף שקל



בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום את בקשת מס הכנסה לקבל לידיו את רשימת הלקוחות של בנק למסחר שאמורים לקבל פיצוי מהמדינה בעקבות המעילה בכספיהם. מס הכנסה ביקש לבדוק באמצעות הרשימה האם יש בין לקוחות הבנק נישומים החייבים כספים למדינה, וזאת על מנת למנוע מצב שהמדינה תפצה לקוחות החייבים לה כספים.



בעקבות בקשת מס הכנסה התעכבה חלוקת הכספים ללקוחות הבנק. השופטת ורדה אלשייך ביקרה את עצם הגשת הבקשה על ידי מס הכנסה, וחייבה את מס הכנסה ב-20 אלף שקל הוצאות משפט. אלשייך ציינה כי בקשת מס הכנסה "הינה ניסיון בלתי מוצדק לפגוע בפרטיות לקוחות הבנק".

מס הכנסה נימק את בקשתו לקבל את רשימת הלקוחות של בנק למסחר, באינטרס הציבורי שיש למדינה בגביית מסים מחייבים. מס הכנסה טען כי אין מדובר במקרה רגיל שבו קיימת חסינות בנקאית, שכן במקרה הנוכחי "המדינה נכנסת בנעלי הבנק ומעניקה ללקוחות כספים מהקופה הציבורית, ולכן ראוי שמי שחייב כספים לקופה הציבורית לא יקבל כספי ציבור".

כאמור, אלשייך לא קיבלה את עמדת מס הכנסה. "עסקינן בדרישה גורפת של שלטונות המס לקבל רשימה שמית ופרטים על כל לקוחות הבנק, וזאת אך ורק בשל חשש תאורטי של שלטונות המס כי יתכן ומצויים ביניהם סרבני מס", אמרה השופטת.



אלשייך קבעה כי הדרישה של מס הכנסה הינה תחילתו של מהלך אשר עלול לרוקן את החסיון הבנקאי וצנעת הפרט של לקוחות הבנק מכל תוכן. אלשייך הוסיפה כי הניסיון הנוכחי של מס הכנסה לקבל את רשימת הלקוחות הינו למעשה "מסע דיג" לגילוי סרבני מס עלומים, ועל ידי כך באופן עקיף הם מכתימים את כל ציבור הלקוחות של הבנק כחשודים בסרבנות מס.

אלשייך החליטה לחייב את מס הכנסה בתשלום הוצאות משפט, שכן בעקבות דרישת מס הכנסה עוכבה חלוקת הכספים ללקוחות הבנק. השופטת מציינת כי מס הכנסה גילה אדישות לנזקם של לקוחות הבנק, שחיכו זמן רב לקבלת כספם, "וכל זאת כאשר אנו מצויים בתקופת החגים". אלשייך סיימה את החלטתה בהוראה למנהלים המיוחדים שמונו לבנק, שיחלו לחלק מיידית את הכספים המגיעים ללקוחות הבנק, "ויעשו הכל כדי שהחלוקה תבוצע עוד לפני יום הכיפורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully