וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: גרינספאן, בוש ונתוני התעסוקה מוליכים את המדדים לירידות שערים; נפילות במגזר השבבים

רן דוידוב

12.9.2002 / 19:08

מקדונלד'ס נופלת ב-5% וגוררת את מדד הדאו ג'נס לירידה של 1.4%; ג'ונסון אנד ג'ונסון ודיסני מאבדות 2% ו-3% ומכבידות אף הן על הדאו



בורסות וול סטריט רושמות ירידות שערים לאחר שנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש דחק באו"ם להפעיל לחץ על נשיא עיראק סדאם חוסיין לציית להחלטות מועצת הביטחון, בטרם תצא אמריקה לפעולה נגדו. נגיד הבנק הפדרלי אלן גרינספאן אמר שהמשק האמריקאי ניצב בפני אתגרים מהותיים והזהיר מפני הפקרות תקציבית שתביא להעלאת ריבית ולפגיעה בהשקעות ההון. נתוני שוק העבודה שפורסמו היום מגבירים את האווירה השלילית בזירות המסחר. הדאו ג'ונס יורד ב-1.4%; הנאסד"ק מאבד 1.6%.



הגירעון המסחרי של ארה"ב התרחב ברבעון השני ב-15.6% לשיא חדש של 130 מיליארד דולר. הנתון היה גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים, שעמדו על 123.84 מיליארד דולר. השקעות ההון של הצרכנים בסחורה ובשירותים מיובאים גדלו בקצב מהיר יותר מאשר הביקוש למוצרים מתוצרת ארה"ב. דפוס זה צפוי להימשך גם ברבעון השלישי, משום שכלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב מהיר יותר מאשר הכלכלות האחרות בעולם.



במקביל פורסם היום כי מספר תביעות האבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר באופן בלתי צפוי ב-19 אלף ל-426 אלף. זוהי הרמה הגבוהה ביותר זה 4 חודשים.



מניית חברת המזון המהיר מקדונלד'ס (סימול MCD) נופלת ב-5% וגוררת את הדאו לירידות. CIBC אמר היום שהחברה עלולה להוריד את תחזית הרווח לרבעון השלישי. ענקית מוצרי הטיפוח והתרופות ג'ונסון אנד ג'ונסון מכבידה גם היא על הדאו עם ירידה של 2% לאחר שאנליסט AG אדווארדס הוריד את המלצתו למנייתה מ"קנייה" ל"החזק". מניית דיסני מאבדת 3%. ענקית הבידור סובלת לאחרונה מירידה ברייטינג של רשת הטלוויזיה ABC וממספר מבקרים נמוך בפארקי השעשועים שברשותה. מאז אפריל נפלה מנייתה ב-37%.



בנק אוף אמריקה אמר היום כי הוא צופה שאורקל תעמוד בתחזיות לרבעון הכספים הראשון שלה ואף תספק תחזיות מעודדות למדי. יצרנית התוכנה השנייה בגודלה בעולם תפרסם את תוצאותיה הכספיות ביום שלישי הקרוב. בנק אוף אמריקה הותיר המלצת "קנייה" למניה. מניות החברה יורדות ב-1.6%. מיקרוסופט יורדת בשיעור דומה.



מניות השבבים יורדות לאחר שפיליפס פירסמה תחזיות לרבעון השלישי. החברה צופה לרשום צמיחה של 12%-14% במכירות השבבים ברבעון השלישי ביחס לרבעון המקביל לפני שנה. בהשוואה לרבעון השני, צפויות מכירות השבבים לרדת ב-4%-6%. מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה למניית החברה מ"משקל יתר" ל"נייטרלי". מדד מניות השבבים נופל ב-3.2%. ענקיות המגזר אינטל וטקסס אינסטרומנטס יורדות ב-3% ו-4% בהתאמה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully