וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים חדות בהובלת מגזרי הטלקום והטכנולוגיה; פאריס נפלה ב-4.6%

רן דוידוב

12.9.2002 / 20:07

פיליפס צנחה ב-11.2% בעקבות הורדת המלצה ותחזית מאכזבת וגררה את מגזר השבבים לירידות חדות; אריקסון איבדה 6.1% נוספים בעקבות הורדת דירוג האשראי של החברה בידי מודי'ס



בורסות אירופה נסגרו בירידות שערים חדות, לאחר שוול סטריט עשתה דרכה ליום שני ברציפות של ירידות. ירידות שערים חריפות נרשמו במגזרי הטלקום והטכנולוגיה בעקבות סדרה של הורדות דירוג ובעיות מימון שהיכו בהם. מניות הנפט והתרופות בלטו גם הן לרעה. מגזר הפרסום ירד בעקבות הורדת המלצות מצד UBS ורבורג. לונדון איבדה ב-3%; פאריס צנחה ב-4.6%; פרנקפורט רושמת ירידה של 3.3%.



הבנק המרכזי של אירופה הותיר את שער הריבית ללא שינוי בגוש היורו ברמה של 3.25%. להחלטתו לא היתה השפעה רבה על המסחר בשוקי המניות.



פראנס טלקום, המפרסמת מחר את תוצאותיה הכספיות, ירדה ב-3.8% לאחר שה"פייננשל טיימס" דיווח כי בכוונתה לבצע הנפקת זכויות בשווי של 15 מיליארד דולר במחיר נמוך ממחיר השוק.



וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה באירופה, נפלה ב-6.1% לאחר ש-UBS ורבורג הוריד את המלצתה מ"קנייה חזקה" ל"החזק". 2MMO, מתחרתה הבריטית, נפלה ב-5.8%.



מניות ענקיות הפרסום פובליסיס ו-WPP ירדו ב-2.7% וב-4.4%, בהתאמה, על רקע הורדת המלצה מצד יו.בי.אס ורבורג.



פיליפס צנחה ב-11.2%. מורגן סטנלי הוריד את ההמלצה למניית החברה מ"משקל יתר" ל"נייטרלי". דקות ספורות לאחר הורדת ההמלצה, פירסמה פיליפס תחזיות לרבעון השלישי. החברה צופה לרשום צמיחה של 12%-14% במכירות השבבים ברבעון השלישי ביחס לרבעון המקביל לפני שנה. בהשוואה לרבעון השני, צפויות מכירות השבבים לרדת ב-4%-6%.



ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, נפלה ב-3%. אינפיניון צונחת ב-8.2%. יצרנית ציוד ייצור השבבים ASML צנחה ב-9.6% לאחר שאישרה את תחזיות המכירות במחצית השנייה של השנה. יצרנית ציוד התקשורת אלקטל ירדה ב-5.1% ונוקיה איבדה ב-4.2%. ביום שלישי הורידה ענקית הסלולר את תחזית המכירות לרבעון השלישי. אריקסון נסוגה ב-6.1% לאחר שמודי'ס הורידה את דירוג האשראי של החברה וקבעה לחברה תחזית דירוג שלילית.



קרדי אגריקול, הבנק השני בגודלו בצרפת, דיווח על ירידה של 27% ברווח במחצית הראשונה של השנה, על רקע מחיקות בארגנטינה והפסדים של השותף האיטלקי IntesaBCI. אנליסטים צופים כי אגריקול ירכוש שליטה בבנק קרדיט ליונז, וינשל את BNP פאריבה ממעמדו כבנק הגדול בצרפת. מניות קרדי אגריקול נפלו ב-9.9%.



חברת שיט התענוגות הבריטית P&O פרינסס עלתה ב-3% על רקע דיווחים כי נציבות הסחר הפדרלית אישרה לה להתמזג עם קרניבל או עם רויאל קריביאן.



יצרנית אמצעי הלחימה BEA סיסטמס צללה ב-14.4% לאחר שרשמה הפסד במחצית הראשונה של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully