וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא יהיו פיטורים בגלל העלאת שכר המינימום"

הלל קורן

8.12.2014 / 11:40

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הבטיח בוועידת ישראל לעסקים ששכר המינימום יעלה גם במגזר הציבורי . "יוצרים פה דור של עניים"

אבי ניסנקורן. צילום: תמר מצפי, גלובס
אבי ניסנקורן/גלובס, צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן קורא לממשלה להעלות את שכר המינימום במגזר הציבורי מהר ככל האפשר.

"אני לא מבין איך יכולה מדינת ישראל לא לראות 700 אלף עובדים כל כך הרבה שנים. ההסתדרות נמצאת בשביל זה, בלי קשר לבחירות", אמר היום (ב') ניסנקורן בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס".

"המו"מ היה ארוך מאוד, כולל מול המדינה", המשיך ניסנקורן. "איימנו בשביתה כי לפעמים אין ברירה, לצערי. היינו במתווה של סיכום בלי קשר לבחירות. היינו רגע מול חתימה מול משרד האוצר. הגענו ל-5,000 שקל כי זה עיקרון נכון, והפעימות זה התחשבות במעסיקים ואיזון נכון במשק". ניסנקורן התכוון להסכם אליו הגיעה ההסתדרות עם המעסיקים הפרטיים, כאשר המו"מ מול המדינה תקוע.

"היינו במתווה של סיכום עם המגזר הציבורי, בדיוק אותו סיכום", אמר ניסנקורן. "אני חושב שבאוצר עושים טעות. לא מסתכלים על הפערים, הנתונים כאילו עיוורים להם. אחריות של מערכת זה גם להסתכל על החלשים. הבעיה האמיתית זה צד ההכנסות, לא רק יוקר המחיה".

עורך "גלובס" חגי גולן שאל את ניסנקורן לגבי עיוותי השכר במגזר הציבורי, הנושא השנוי במחלוקת כעת במו"מ של האוצר מול ההסתדרות, וניסנקורן ענה: "העובדים האלה הוחרגו. הסכם שכר מינימום צריך לדאוג לעובדים שבאמת מרוויחים פחות מ-5,000 שקל בחודש. הורדתי את כל הטענות הפופוליסטיות".

- מה לגבי אכיפת שכר המינימום? לא במפעלים המסודרים...

ניסנקורן: "אני מכיר את הבעיה. כולם יודעים שאי אפשר לחיות מ-4,300 שקל בחודש. גם ב-6,000 כמעט אי אפשר לחיות היום. אפשר להגביר אכיפה ואנחנו נתגייס לזה. צריך לייצר נורמה, יש פה משהו שהתקלקל. הפכנו לחברה יותר מדי לא שיוויונית".

- ישנם עסקים קטנים ובינוניים שאומרים שהם לא יעמדו בשכר הזה, ולכן יהיו פיטורים. מה דעתך?

"אז אולי נעשה שכר מינימום של 2,000 שקל כי גם ב-4,300 שקל יש פיטורים? אין לזה גבול, צריך להחליט על שכר מינימום ולכן יש הדרגתיות. אני לא חושב שזה איום ממשי, יתכבדו העסקים לשלם שכר ראוי לעובדים שלו. כל עסק צריך להסתכל בראי, אני מאוד מכבד את המעסיקים אבל אני לא מכבד את מי שמנסה למנוע את זה. הוא עושה שקר לנפשו. אין הזדמנות שווה - יוצרים פה דור של עניים; וזה תמיד אותם נפגעים - חרדים, ערבים, נשים".

- איך אתה מסביר את תופעת התאגדות העובדים בשנים האחרונות?

"דבר ראשון, העובדה שהפכנו למדינה קוטבית מחלחלת. אנשים רוצים שינוי ולא סתם הנושא החברתי עולה כנושא מרכזי. הפריון עלה והשכר לא עלה איתו. אנשים מרגישים את זה. הפער הזה מייצר רצון לעשות שינוי. השירותים שהמדינה נותנת נשחקים, כל זה מייצרים ביחד תחושה של שינוי, וזה בא עם התארגנות שמצליחה. בסופו של דבר, יש לחשוב על איזונים. אני מאוד בעד משק חופשי ותחרותי והעלאת הפריון, אבל אי אפשר לקחת עובדים ולהגיד להם שהם לא ייהנו מהעלייה".

- יש טענה שההסתדרות דואגת לעובדים החזקים במשק...

"עשיתי הסכם לעובדים עם מוגבלות, הסכם לעובדי תנאי ניקיון עם צו הרחבה, הסכם לעובדי השמירה, מאבק בדואר והסכם שכר מינימום; ואני קורא לסגור את הרפורמות בנמלים ובחברת החשמל לטובת כלל המשק".

- אתה אדם אגרסיבי, בניגוד לחזית ה"חנונית" שלך?

"אני אדם ערכי ומאוד חשוב לי לסמן מטרות נכונות למדינה. ההסתדרות היא גורם חשוב כאן ולחברה הישראלית. הדגל הוא צמצום פערים. אין ספק, אני אדם מאוד נחוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully