וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשלם או לא? לפי הערכות תימנע גילת מתשלום הקופון החצי שנתי על האג"ח ביום ראשון

שירלי יום-טוב

12.9.2002 / 21:30

גילת מצויה כעת במו"מ לקראת גיבוש הסדר עם בעלי האג"ח, ולכן ההערכות הן כי אין לה טעם לשלם בעוד יומיים 7.5 מיליון דולר לבעלי החוב; אי התשלום יוכל גם לסייע בזירוז ההסדר



תשלם או לא? זו השאלה הנשאלת בימים האחרונים בשוק ההון בנוגע לגילת . זאת, לקראת יום ראשון, 15 בספטמבר, בו אמורה גילת לשלם לבעלי האג"ח שלה את הקופון החצי שנתי על האג"ח. התשובה לשאלה, כך עולה ממקורות בשוק, הולכת ומסתמנת כשלילית, וכך בעלי החוב לא יזכו כנראה לקבל כ-7.5 מיליון דולר בעוד יומיים.



גילת גייסה 350 מיליון דולר באג"ח שאמורות להיפרע במחצית מארס 2005. האג"ח נושאות ריבית שנתית של 4.25% המשולמים בשני מועדים בכל שנה - במחצית מארס ובמחצית ספטמבר. לאחרונה החלה גילת במשא ומתן לקראת גיבוש הסדר בין הנהלת החברה לבין בעלי האג"ח, וזו גם הסיבה שהחברה דחתה באופן מפתיע את פרסום דו"חותיה לרבעון השני של השנה.



על נטל החוב הגדול הרובץ על גילת כבר נכתב רבות, אך נזכיר כי בנוסף לאג"ח מדובר גם על 150 מיליון דולר שגילת חייבת לבנקים. בחודש יולי אמורה היתה החברה לפרוע כ-18 מיליון דולר מתוך חוב של כ-110 מיליון דולר לבנק הפועלים , אך בפועל הסכים הבנק לפירעון נמוך יותר של כ-5 מיליון דולר בלבד, וההערכות הן כי הבנק הסכים לפירעון חלקי בתנאי שהתשלום הקרוב לבעלי האג"ח לא יתבצע. זאת, מכיוון שהבנקים הם הנושים המובטחים לחוב, לפני בעלי האג"ח.



זו אם כן סיבה אחת להערכות בדבר אי ביצוע התשלום ביום ראשון הקרוב. סיבה נוספת היא שהחברה ממילא הולכת כעת לקראת הסדר בעניין האג"ח, ולכן נשאלת השאלה, מדוע בעצם לשלם? בנוסף, אי תשלום יוכל לסייע לגילת לזרז את בעלי האג"ח להגיע להסדר בהקדם, ובכך לשחרר מעט לחץ מהחברה.



הסדר הכולל מניות בלבד?



בין המחזיקים הגדולים באג"ח של גילת נמנים הבנקים המסחריים הגדולים בישראל, ובהם פועלים ולאומי שהחזקתם מוערכת בכחצי מסכום האג"ח. אליעזר פישמן מחזיק גם הוא בחבילה גדולה של אג"ח, המוערכת ב-15%. השאר הם מוסדות אמריקאיים וישראליים המחזיקים בחבילה הנותרת.



מה עשוי להיות אופי ההסדר שיושג בין החברה לבעלי האג"ח? הסדר אחד יכול להיות בעל אופי פיננסי בלבד, והסדר מסוג אחר יכול להיות בעל מאפיינים נוספים. ההערכה היא שההסדר אליו מכוונת החברה הוא הנפקת מניות לבעלי החוב, מהלך אשר ידלל את החזקתם של המשקיעים הקיימים.



ההסדר הלא פיננסי יכול לכלול, למשל, מכירה של חלק מהחברות שגילת רכשה במהלך השנים, וזאת במטרה לשלם מזומנים לבעלי החוב. ההערכה היא שגילת נמנעה מלעשות זאת בחודשים האחרונים כדי להגיע בסמוך ככל האפשר למועד התשלום. זאת, במטרה להגיע לבסוף להסדר הכולל הנפקת מניות בלבד.



יחד עם זאת, לאחרונה הסתמן כי בעלי האג"ח של גילת לא יהיו מוכנים להסדר שיכלול רק המרה של אג"ח למניות, והם צפויים לדרוש מגילת להגיע להסדר כללי לפדיון חובותיה, כלומר החובות לבעלי האג"ח והחובות לבנקים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully