וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט נפל ב-3.1% בשל ההערכה שנאום בוש אותת שמתקפה על עיראק לא תתרחש בעתיד הקרוב

רן דוידוב

12.9.2002 / 23:34

בוש אמר בנאומו באו"ם כי ארה"ב תפעל לצד מועצת הביטחון של האו"ם לפרוז עיראק מנשקה; מחיר החבית בניו יורק עומד על 28.85 דולר



מחיר הנפט הגולמי רשם ירידה חדה לאחר שנשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר בנאומו באו"ם שארה"ב תפעל לצד מועצת הביטחון של האו"ם לפרוז עיראק מנשקה. סוחרים בשוק הנפט ראו בדברים אלה איתות לכך שארה"ב לא תפעל באופן חד צדדי, אפשרות שתעכב התקפה אפשרית על עיראק.



מחיר חבית נפט גולמי למשלוח באוקטובר נפל ב-3.1%, או 92 סנט, ל-28.85 דולר החבית בבורסת הסחורות בניו יורק. בלונדון נפל מחיר נפט מסוג ברנט ב-2.7%, או 75 סנט ל-27.81 סנט החבית.



מחיר הנפט זינק ב-19% מאז אמצע חודש יוני לאחר שארה"ב האשימה את עיראק בהתעלמות מהחלטות האו"ם ובפיתוח נשק להשמדה המונית. עיראק שואבת 2% מתפוקת הנפט העולמית. סוחרי הנפט חוששים שמלחמה במפרץ הפרסי תאיים על נתיבי אספקת הנפט.



אתמול אמרה סוכנות האנרגיה הבינלאומית שמלאי הנפט הגולמי העולמי נמצא ברמות נמוכות ומדאיגות, ודחקה בארגון אופ"ק להחליט על הגדלת מכסות שאיבת הנפט בפגישתו בשבוע הבא ביפאן. בניגוד לכך טען היום מזכ"ל אופ"ק, אלבארו סילבה, שמלאי הנפט העולמי נמצא ברמה מניחה את הדעת. בשבוע שעבר טען סילבה שאין כל סיבה שאופ"ק יגביר את שאיבת הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully