וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים קריירה מתגמלת? אל תלמדו מנהל עסקים

שירות התעסוקה

11.12.2014 / 8:34

מנהל עסקים הוא תחום לימוד פופולרי אבל סקר שערך מכון גאלופ בארה"ב מעלה כי לא תמיד הוא מיתרגם לקריירה מבטיחה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

סקר משותף של אוניברסיטת Purdue ומכון גאלופ בוצע בחודשים פברואר- מרץ השנה (2014) בקרב כמעט 30,000 אמריקאים, בוגרי תואר ראשון אחד לפחות. הנסקרים חולקו ל 4 קבוצות על פי תחום הלימודים שלהם, באופן הבא: מדעי החברה/חינוך, מדעים מדוייקים/הנדסה, מדעי הרוח/אמנות ומנהל עסקים.

הסקר הועבר דרך האינטרנט והממצאים שעלו בו עשויים לעניין מאוד את האקדמאים, בוגרי התואר במנהל עסקים ואולי אפילו עוד יותר את אלה שנמצאים בדיוק עכשיו בצומת שלפני ההחלטה איזה מקצוע ללמוד.

מנהל עסקים הוא תחום לימודים בעל פופולאריות גבוהה למדי ובארה"ב זהו תחום הלימודים של כמעט חמישית מכלל הסטודנטים. זו הסיבה שהתוצאות של הסקר הזה די מפליאות. מספר פרמטרים נבדקו, ביניהם: המשך לימודים לתארים גבוהים יותר, שביעות רצון בעבודה לאחר סיום הלימודים ותחושת ביטחון כלכלי.

והרי התוצאות:

37% מבוגרי מנהל עסקים מוצאים עניין בעבודה שהם מבצעים- אחוז נמוך באופן בולט בהשוואה לבעלי תארים בתחומים האחרים שנבדקו: בוגרי מדעי החברה/חינוך (47%), מדעים מדוייקים/הנדסה (43%), מדעי הרוח/אמנות (43%).

בעוד ש 56% מבעלי תארי מדעי החברה/חינוך אוהבים את התפקיד שלהם ובעלי מוטיבציה להשיג יעדים מקצועיים, אחריהם ברשימה מגיעים בוגרי המדעים המדוייקים/הנדסה (54%), בוגרי מדעי הרוח/אמנות (53%) ובסוף- כן, ניחשתם... בוגרי מנהל עסקים (48%).

כמעט מחצית (46%) מבוגרי מדעי החברה/חינוך מדווחים על לימודי המשך בתחום לאחר סיום הלימודים. רק 22% מבוגרי מנהל עסקים ממשיכים להתקדם בסולם האקדמי.

חושבים שבוגרי מנהל עסקים נהנים מהכנסות גבוהות יותר מבעלי תארים אחרים? כנראה שאתם טועים... למרות האמונה שמדובר בתחום מבוקש בשוק העבודה, המובילים בפרמטר הזה הם דווקא בוגרי המדעים המדוייקים/הנדסה. 48% דיווחו על תחושת ביטחון כלכלי לעומת 43% בוגרי מנהל עסקים.

מסקנות?

תואר MBA הוא תואר שכיח מאוד, רבים מהמתלבטים בנוגע לתחום הלימודים בוחרים בו מכיוון שמדובר בתואר כללי ביחס למקצועות לימוד אחרים. הוא נחשב איכותי ופותח דלתות. אבל, לפחות בכל הקשור לסקר הזה של גאלופ, מסתבר שבשורה התחתונה זה לא התואר שיוביל אתכם לקריירה פורצת דרך ולשיא של סיפוק ועניין בעבודה. ובכדי לדייק עוד יותר נצטט את דברים של המיליארדר הבריטי וחבר מועצת המנהלים (לשעבר) של חברת גוגל מייקל מוריץ: "החיידק לרעיון טכנולוגי פורץ דרך לא נולד ברשימת הקריאה של התואר במנהל עסקים, הוא נולד במעבדה, צץ באמצע הרצאה במתמטיקה או תוך כדי ביצוע תרגיל בפיסיקה...".

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully