וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצהרה המפתיעה של האיש שקובע כמה יעלה הנפט

משה גולן

11.12.2014 / 10:33

שר הנפט הסעודי והאיש החזק בקרטל אופ"ק עלי אל-נעימי, פרסם אתמול הצהרה מפתיעה: הוא לא מתכוון לחתוך את התפוקה

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

כולם זוכרים כיצד אופ"ק נחשב לקרטל שניסה לייצב את מחירי הנפט כרצונו ע"י תמרון התפוקה שלו. בעקבות הצהרה של אחד הבכירים בארגון ההחלטה המפתיעה שלא לחתוך את תפוקת הנפט במטרה להתמודד עם הירידה בביקושים וקריסת המחירים, רבים מיהרו להכריז על סיום העידן של אופ"ק.

שר הנפט הסעודי והאיש החזק באופ"ק עלי אל-נעימי פרסם הצהרה מפתיעה בוועידת שינויי האקלים של האו"ם שנערכה אתמול בלימה, פרו. הצהרה שעשויה לאשש את הטענה על ירידת כוחו של הארגון. "מדוע שאני אחתוך את התפוקה? אתם יודעים מה השוק עושה לכל סחורה. הוא מוריד אותה מטה ומעלה", אמר נעימי.

ההצהרה של אל-נעימי מפתיעה במיוחד משום שארגון אופ"ק מתמרן את מחירי הנפט מאז 1960 והמטרה המרכזית שלו היא לא להניח לכוחות השוק לקבוע את המחירים. לכן, רבים תוהים האם ההצהרה של אל-נעימי מסמלת את תחילת פירוקו של קרטל הנפט?

יש לציין כי האמירה המפתיעה של אל-נעימי הגיעה באותו היום שבו אופ"ק חתך את תחזית הביקושים העולמית שלו לנפט ב-2015 ל-28.9 מיליון חביות נפט ביום, שפל של כ-12 שנה ופחות מ-300 אלף חביות ליום בהשוואה לתחזית הקודמת. בעקבות פרסום התחזית, מחירי הנפט קרסו אתמול בכ-4.5% ונסחרו סביב 60 דולר לחבית, שפל של 5 שנים. היום מחיר הנפט מתאושש ומטפס בכ-0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully