וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לצרפת: סוכנות הדירוג פיץ' חותכת את דירוג האשראי

שירות גלובס

13.12.2014 / 9:00

הסוכנות הורידה את הדירוג של הכלכלה השנייה בגודלה באירופה מ-"+AA" ל-"AA" והזהירה מפני תחזית הצמיחה של המדינה, שצפויה להיות נמוכה מזו של גוש האירו לראשונה מזה 4 שנים. "היעד הנוכחי של המדינה לצמצום הגרעון אינו מספק"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
"חוסר ודאות הגוברת בנוגע ליכולתת הממשלה להגיש תוכנית קונסולידציה פיסקלית". נשיא צרפת, פרנסואה הולנד/רויטרס

סוכנות הדירוג פיץ' חתכה אמש (שישי) את דירוג האשראי של צרפת לרמה של "AA", מרמה קודמת של "+AA". זאת, מכיוון שהיעד הנוכחי של המדינה לצמצום הגרעון אינו מספק.
במבט קדימה, פיץ' ציינה כי התחזית הכלכלית של צרפת חלשה, וכי התמ"ג שלה צפוי לצמוח השנה בקצב איטי יותר מהממוצע של גוש האירו - "לראשונה מזה ארבע שנים". עם זאת, תחזית הדירוג לטווח ארוך נותרה יציבה.

צרפת, שאיבדה לראשונה את הדירוג המושלם שלה בקרב סוכנות S&P בינואר 2012, "נמצאת בסיכונים בשל תחזית הצמיחה הלא ברורה כמו גם תחזית האינפלציה בטווח הקרוב, ובשל חוסר הוודאות הגוברת בנוגע ליכולתה של הממשלה להגיש תוכנית קונסולידציה פיסקלית", כך לשון הודעת פיץ'.

כבר באוגוסט הזהירו חברות הדירוג מפני התוכנית של צרפת להקטנת החוב שלה, כמו גם מפני תחזית הצמיחה של המדינה. צרפת, שבין תוכניותיה קיצוצים בתקציבי הרווחה והבריאות, לא רואה נכוחה, כך ציינה סוכנות מודי'ס באוגוסט, והעניקה למדינה דירוג Aa1.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • פיץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully