וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה לעשות עם הצ'קים מהחתונה?

תוכן שיווקי

14.12.2014 / 11:56

מזל טוב! התחתנתם והתחלתם חיים חדשים ומשפחה חדשה . במקום לקבור את הצ'קים בתוכנית חסכון עם תשואה מינימאלית או להפוך אותם להון ראשוני כדי לקחת משכנתא לדירה - אולי תחשבו על מסלול השקעה שבאמת ישנה את החיים שלכם?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הגיע היום הגדול, שברתם את הכוס, עשיתם את הצעד - והתחתנתם. היו הרבה מוזמנים, אוכל מעולה וריקודים עד אמצע הלילה, ומחרת, כשפתחתם את הכספת, גיליתם שגם נשארתם עם סכום משמעותי מהצ'קים שהאורחים הביאו. עכשיו נשארת השאלה - מה אפשר לעשות עם כל הכסף הזה כדי לקבל כמה שיותר?

רוב האנשים בוחרים בפתרונות הרגילים. לזוג צעיר בישראל, שאין לו הרבה כסף וגם לא הרבה הכשרה פיננסית, נדמה שיש רק שני דברים שאפשר לעשות עם הכסף שקיבלו במתנה לחתונה. חלק מהזוגות שמים את הכסף בבנק, בתוכנית חסכון שנותנת תשואה די מינימלית בימינו, אם היא לא מפסידה. אחרים מחברים לכסף הזה עוד כמה שקלים שהצליחו לחסוך, מבקשים עוד קצת מההורים ומארגנים הון ראשוני כדי שהבנק יסכים לתת להם משכנתא, שאיתה ירכשו דירה במיקום לא משהו ויכבלו את עצמם ל-30 שנה של החזרי חובות.
אלא שהסכום הזה יכול לשנות בצורה משמעותית את החיים של הזוג הצעיר, אם הם רק יפעלו בצורה נכונה ולא ילכו במסלול המוכר והידוע שכולם כבר הלכו בו. למעשה, זה הכרחי שלא תשימו את הכסף באחד משני המסלולים האלה באופן אוטומטי, אל תחשבו היטב היכן אתם רוצים להיות בעוד 30 שנה.

נשים את זה על השולחן: אם תשימו את הכסף בבנק, גם בתוכנית החיסכון הכי מוצלחת שיש לשוק להציע, הכסף כמעט לא יגדל. הוא ישכב בבנק, והמנהלים של הבנק ידעו איך לעשות ממנו כסף, אבל אתם לא תרוויחו מזה. הריבית שתקבלו היא זעירה ובעצם, במקרה הטוב, לא תפסידו כסף.

אם תקבצו כסף למשכנתא ותקנו דירה, בעוד 30 שנה תהיה בידכם דירה, אחרי תשלומי משכנתא עצומים ששווים בסך הכל יותר מהדירה.

אבל הכסף הזה צריך להפוך את החיים הכלכליים שלכם לנוחים יותר. הוא יכול לשמש להשקעה פחות מקובלת, אבל הרבה יותר מכניסה, שתגדיל בצורה משמעותית את הנכסים שלכם מבלי להיות תלויים בבנק שילווה לכם כסף. האמת היא, שאין שום דבר רע בלגור בשכירות בשנים שאחרי החתונה, כשאתם עדיין משפחה קטנה וצעירה שרק בונה את עתידה הכלכלי. "הדבר שזוג צעיר צריך להבין", מסביר שי ניסים, מנכ"ל חברת לי מרשל, "הוא שכדאי לנצל את השנים האלה, כדי שאחר כך יהיה בידיהם סכום משמעותי שיוכל לספק את הצרכים הגדלים של המשפחה בשנים הבאות".

אחד המסלולים האלה הוא רכישת קרקע. בניגוד לדירה, הכסף שרוב הזוגות מקבלים בצ'קים בחתונה מספיק לרכישת קרקע לא בנויה. הקרקע הזו, בניגוד לדירה, תהיה שלכם מהרגע הראשון. לא של הבנק, לא משועבדת, לא כבולה לחובות מעיקים שצריך להחזיר מדי חודש. והקרקע הזו יכולה לגרום לך שבעוד 30 שנה לא תהיה בידכם רק דירה, אלא כמה דירות ונכסים שיהפכו את החיים שלכם לקלים בהרבה.
קרקע בישראל לא מורידה את ערכה, כך שבוודאי לא תפסידו כלום. אבל יותר מזה - אם קונים את הקרקע הנכונה, ולכך כמובן חשוב להתייעץ עם מומחים המכירים את השוק היטב, היא יכולה להשביח את ערכה פי כמה וכמה, בטווח של כמה שנים. מיעוט הקרקעות בישראל וגידול האוכלוסין מחייב את הרשויות לשקול כל הזמן פיתוחים אזוריים במקומות שונים, וכל תהליך כזה מעלה את ערכה של הקרקע. ערך בזמן משביח את הקרקע יותר מכל תהליך אחר מכיוון שמשאב הקרקע הולך ואוזל והופך למבוקש יותר ויותר במשך הזמן בלי התערבות רגולטורית ורק מביקושי שוק

במקרים מסוימים, קרקע שנרכשה ב-100 אלף שקל תיועד בסופו של דבר לבנייה רוויה ותהיה שווה מליונים רבים. זה כבר סכום שיכול לאפשר לכם לקנות יותר מדירה אחת, וגם ישאיר בידיכם כסף רב שישמש את המשפחה שלכם. זה סכום שישנה לחלוטין את החיים שלכם וזה יקרה מהר יותר מכפי שייקח לכם לשלם את המשכנתא - והכל זכות הצ'קים שהאורחים הנדיבים הביאו לכם בחתונה. "לכולנו אפשרות הבחירה - להנות מהזמן לפנינו או לנצל אותו לטובתנו", אומר שי ניסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully