וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל יבדוק מחדש ההיתר שניתן למשפחת דנקנר לשליטה בבנק הפועלים - עקב השינוי בקבוצה

סמי פרץ

13.9.2002 / 7:59

במסגרת בדיקת בנק ישראל: האם לאלרן יש ההון הדרוש כדי לרכוש את אמצעי השליטה בבנק הפועלים ומשמעות השינוי בכמה מבעלי השליטה ממשפחת דנקנר



מאת סמי פרץ ואורה קורן



בנק ישראל מתכוון לבדוק מחדש את ההיתר שניתן למשפחת דנקנר לצורך רכישת השליטה בבנק הפועלים בספטמבר 97', בעקבות השינויים במבנה האחזקות המשפחתיות. השינוי המרכזי הוא הפיכת אלרן לחברת האחזקות של הקבוצה, שתחזיק בין השאר בחברת תעשיות מלח , השותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים. אלרן עדיין לא הגישה לבנק ישראל את הבקשה לאישור העסקה, ואולם מכיוון שהשינויים הצפויים בקבוצת דנקנר מהווים שינוי מהותי בבעלי השליטה בבנק הפועלים, תיערך בדיקה מחודשת של ההיתר.



ההיתר שניתן ב-97' למשפחת דנקנר התבסס על בדיקה שערך בנק ישראל לחברת תעשיות מלח ולבעלי השליטה בה באותה תקופה. עתה יצטרך בנק ישראל לבדוק את חברת אלרן.



במסגרת הבדיקה של בנק ישראל תיבחן בין השאר השאלה, אם לחברת אלרן יש ההון הדרוש כדי לרכוש את אמצעי השליטה בפועלים. הקריטריון המנחה את בנק ישראל בעניין זה הוא לדרוש מבעלי שליטה בבנקים להחזיק הון בהיקף כפול מסכום הרכישה של מניות בבנקים, כדי שיוכלו להזרים לבנק הון בעת הצורך.



כן יבדוק בנק ישראל את משמעות השינוי בכמה מבעלי השליטה ממשפחת דנקנר.



מקורות עסקיים העריכו אתמול, כי מבחינת הפיקוח על הבנקים מדובר בשינויים טכניים בלבד; זאת מכיוון שהיחידים שקיבלו את ההיתר מבנק ישראל לא התחלפו, אלא מספרם הצטמצם והם "עלו למעלה" מתעשיות מלח לחברת האם העתידית שלה, אלרן. להערכת המקורות, מכיוון שאלרן שולטת בתעשיות מלח, אין להתרחקות זו משמעות מבחינת בנק הפועלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully