וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיע הזמן לעבור לגיוס עובדים דיגיטלי

שירות התעסוקה

21.12.2014 / 8:37

למרות שהטכנולוגיה נכנסת לכל תחום בחיינו דווקא גיוס העובדים הדיגיטלי לא מתפתח. מה היתרונות של תהליך זה?

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

אתם יודעים, זה באמת משונה. מצד אחד, בטוח שיש לכם כרגע (כן, כן, ממש עכשיו!) מכשיר טלפון נייד מתקדם שמונח לצידכם על השולחן. יכול גם להיות שאתם פריקים של כל מיני גאדג'טים לבית ולמטבח, אולי אפילו מתגאים במכונת הקפה החדשה והמרשימה שרכשתם ממש לא מזמן ובקיצור- הקידמה הטכנולוגית לא פסחה עליכם.

אבל, באורח משונה, דווקא בעבודה- דווקא בתהליכים שעליכם לבצע יום אחר יום, שעה אחר שעה- הדברים נראים אצלכם כבר שנים בדיוק אותו הדבר!

אם אתם עוסקים בגיוס עובדים, אתם בטוח כבר מבינים לאן אנחנו חותרים... -לשיטות העבודה שלכם.

בחנו את עצמכם: האם כבר התקדמתם לגיוס דיגיטלי או שמא עדיין לא?! אם התשובה היא "לא" הנה לכם מספר הצעות ייעול שתיקחנה אתכם קדימה לעידן הגיוס הדיגיטלי:

•תיעוד: עם היד על הלב, איך אתם שומרים חומר ומתעדים אותו? עדיין משתמשים בתיקיות קרטון? המדפים עולים על גדותיהם והבלגן חוגג? האם אתם מתעדים את כל קורות החיים שמגיעים אליכם או רק את חלקם? או שבכלל לא? כיום ברור ונהיר לכולם שמידע זה כוח ושאינפורמציה לא זורקים סתם ככה לפח. התקדמו למערכות ממוחשבות שמאפשרות לכם לתעד ולשמור את כל קורות החיים במקום אחד, מבלי לזרוק שום דבר. זה יחסוך לכם המון זמן בגיוסים הבאים וכמובן יאפשר לכם להקים מאגר מסודר ומעודכן!

•סינון ומיון: על תוכנות אוטומטיות לסינון קורות חיים כבר שמעתם? אם לא, כנראה שהגיע הזמן. יש בשוק לא מעט תוכנות שכאלה שיסייעו לכם גם לתעד חומר, אבל גם למיין ולסנן אותו במינימום של זמן. גם אתם מקבלים יותר קורות חיים מאשר יש לכם זמן לקרוא ולבדוק? תוכנה אוטומטית תסייע לכם לסנן את המועמדים על פי התוכן שכתבו בקורות החיים שלהם. תוכלו לבצע חיפושים מדויקים ולאתר את המועמדים המתאימים ביותר לתיאור המשרה הפתוחה.

•גישה לקהל יעד רחב יותר: בפייסבוק כבר יש לכם פרופיל? אנחנו מניחים שכן... ומה בנוגע לרשת החברתית LinkedIn? הידעתם שיחד איתכם למאות אלפי אנשים יש פרופילים ברשתות חברתיות? מיותר לציין שחלקם עשויים להתאים למשרות שאתם מטפלים בהן. כן... וגם למשרות המורכבות יותר. אז אם יצא לכם לא פעם ולא פעמיים לקטר ש"אנחנו לא מקבלים מספיק מועמדים" וש"אנחנו מתקשים לאתר מועמדים מתאימים למשרה", זה הזמן לנסות לפרסם את המשרות שלכם גם במדיה החברתית.

•חסכון בזמן: אנשי הגיוס ומשאבי האנוש עוסקים בכל יום עבודה באינספור מטלות במקביל. כן... ו... כולן לחוצות ואת הכל צריך להספיק בזמן. אז אם יש דרך לחסוך קצת בזמן היקר הזה ובד בבד להרחיב את מעגל המועמדים הפוטנציאלים, לא תנסו? הכוונה לראיונות בוידאו. כיום יש טכנולוגיה שהיא זמינה ואפילו זולה שמאפשרת לקיים ראיונות גם עם מועמדים מרוחקים יותר מבחינה גיאוגרפית וגם בשעות שמעבר לשעות העבודה השכיחות, כך שתוכלו לראיין גם את אותם המועמדים שעובדים במקביל לחיפוש העבודה במשרות תובעניות וגם את אלה שגרים רחוק ואפילו את אלה שכרגע עובדים מעבר לים. ראיון בוידאו מאפשר התרשמות הרבה יותר מדויקת מהמועמד, מאשר ראיון טלפוני תוך כדי גמישות בזמן וחוסר תלות במיקום.

לבלוג שירות התעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully