וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר ממשיך להיחלש מול הין והיורו על רקע הגידול בגירעון התקציבי בארה"ב ונאום בוש אמש

עפרה שלו

13.9.2002 / 9:25

בוש אמר אתמול כי מתקפה על עיראק הינה בלתי נמנעת; הדולר נסחר ב-119.57 ין לדולר, לעומת 120.14 ין לדולר אתמול; היורו פרץ אתמול את מחסום 98 הסנט ונסחר היום ב-98.17 סנט ליורו



הדולר נחלש מול הין והיורו על רקע פרסום נתוני הגירעון המסחרי של ארה"ב, שהצביעו על שיא חדש, ודבריו של הנשיא בוש, לפיהם מתקפה על עיראק הינה בלתי נמנעת. המסחר בוול סטריט נסגר אתמול בירידות חדות. הדולר נסחר ב-119.57 ין לדולר, לעומת 120.14 ין לדולר אתמול. היורו פרץ אתמול את מחסום 98 הסנט ונסחר היום ב-98.17 סנט ליורו.



אתמול פורסם כי הגירעון המסחרי של ארה"ב התרחב ברבעון השני ב-15.6% לשיא חדש של 130 מיליארד דולר. הנתון היה גבוה בהרבה מתחזיות האנליסטים, שעמדו על 123.84 מיליארד דולר. הגירעון המסחרי הוא האומדן הרחב ביותר למסחר הבינלאומי של ארה"ב, משום שהוא כולל גם השקעות.



השקעות ההון של הצרכנים בסחורה ובשירותים מיובאים גדלו בקצב מהיר יותר מאשר הביקוש למוצרים מתוצרת ארה"ב. דפוס זה צפוי להימשך גם ברבעון השלישי, משום שכלכלת ארה"ב מתאוששת בקצב מהיר יותר מאשר הכלכלות האחרות בעולם.



במקביל, פורסם אתמול כי מספר תביעות האבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר באופן בלתי צפוי ב-19 אלף ל-426 אלף. זוהי הרמה הגבוהה ביותר זה 4 חודשים.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, נשא אמש נאום לוחמני בפני העצרת הכללית של האו"ם. בוש אמר שבמידה וממשלת עיראק לא תציית להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם, תהפוך פעולה כנגד עיראק לצעד בלתי נמנע. בוש הפציר בחברות האו"ם ללחוץ על נשיא עיראק למלא אחר כל התחייבויותיו וקרא להתלכד מאחורי ארה"ב במאבקה.



להיחלשות הדולר תורם גם הנאום שנשא אתמול אלן גרינספאן, נגיד הבנק הפדרלי. גרינספאן הזהיר מפני מדיניות תקציבית חסרת אחריות של ממשלת ארה"ב שעלולה לפגוע בצמיחתה העתידית ולהוביל להעלאות ריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully