וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באופ"ק: יכול להיות שמחיר הנפט יצנח ל-40 ד'

21.12.2014 / 9:56

שר האנרגיה של איחוד האמירויות אמר כי אופ"ק לא יחתוך את תפוקת הנפט שלו גם אם המחיר יירד ל-40 דולר לחבית. שר הנפט של סעודיה: יהיה זה "קשה, אפילו בלתי אפשרי" עבור אופ"ק לחתוך את התפוקה כעת

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

גורמים בכירים בקרטל הנפט אופ"ק מאותתים לשוק כי אין בכוונתם לחתוך את התפוקה בעוד החברות האמריקאיות ממשיכות להגביר את ההפקה באמצעות טכנולוגיית פצלי שמן, על אף התנודתיות במחיר הנפט.

עלי אל-נעימי, שר הנפט של סעודיה, אמר בסוף השבוע כי הירידה במחירי הנפט הינה זמנית, אולם באותה נשימה הוא ציין כי יהיה זה "קשה, אפילו בלתי אפשרי" עבור אופ"ק לחתוך את התפוקה כעת, בשיא מלחמת המחירים בין אופ"ק למפיקות בארה"ב.

מחיר הנפט מסוג WTI קפץ ביום שישי ב-4.5% לרמה של 56.52 דולר לחבית. זו העלייה היומית החדה ביותר מאז אוגוסט 2012.

"השוק עדיין חלש ואנחנו מצפים להגדלת ההיצע, לא להקטנתו", אמר לסוכנות בלומברג ג'ון קילדוף, שותף בקרן הגידור Again Capital המתמקדת בסקטור האנרגיה.

אל-נעימי טען בסוף השבוע כי הירידה במחירי הנפט נובעת מירידה בביקוש העולמי נוכח ההאטה בצמיחת הכלכלה הגלובלית, אולם לדעתו מדובר בירידה זמנית וברגע שהכלכלה העולמית תחזור למסלול צמיחה מהירה יותר, הביקושים לנפט יעלו ועימם גם המחירים.

שר האנרגיה של איחוד האמירויות, סוהיל אל-מזראווי, אמר ב-14 בדצמבר כי אופ"ק לא יחתוך את תפוקת הנפט שלו גם אם המחיר יירד ל-40 דולר לחבית, בשעה שהמפיקות האמריקאיות ממשיכות להפיק נפט בקצב מהיר ולהגדיל את ההיצע. התפוקה בארה"ב נמצאת בימים אלה בשיא שלא נראה מאז 1983, קרי כמעט 10 מיליון חביות מדי יום. לשם ההשוואה, התפוקה של אופ"ק עומדת על כ-30.56 מיליון חביות ביום והוא אחראי לכ-40% מתפוקת הנפט העולמית.

"עושה רושם שנעימי רגוע מאוד בהודעותיו", אמר לבלומברג פיל פלין, אנליסט בכיר ב-Price Futures Group. "אופ"ק מנסה לשבור את תעשיית פצלי השמן בארה"ב ועושה רושם שיש להם הצלחה מסוימת כי אנחנו מזהים ירידה בהשקעות".

בין החברות האמריקאיות הבולטות שמשתמשות בטכנולוגיית פצלי השמן כדי להפיק נפט בארה"ב ניתן למנות את Eagle Ford ו-Permian בטקסס וכן את Bakken בצפון דקוטה.

גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ציין את המספר 40 דולר לחבית בהתייחסו למחיר הנפט בשבוע שעבר. הוא אמר שכלכלת רוסיה צריכה להתחיל להתאים את עצמה גם למחיר של 40 דולר לחבית נפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully