וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחב רוכשת את מוצרי האינסטלציה של ליפסקי תמורת 21 מיליון שקל

יורם גביזון

13.9.2002 / 9:36



חברת מרחב שבשליטת חברת ליפסקי השלימה אתמול את רכישת קו מוצרי האינסטלציה של ליפסקי תמורת 21 מיליון שקל. מחזור המכירות של קו האינסטלציה של ליפסקי הסתכם ב-36 מיליון שקל ב-2001 וב-8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2002, והרווחיות הגולמית שלו היא 28%.



20%-15% מהפעילות הנרכשת משווקת לרשות הפלסטינית, כוללת אינסטלציה סניטרית כמו מיכלי הדחה ומושבי אסלה, וכן פיטינגים וסיפונים. מרחב תעביר את קו הייצור מאזור התעשייה בברקן לאתר בלוד בעלות של 3 מיליון שקל.



רכישת מוצרי האינסטלציה של ליפסקי תאפשר לחברה הבת סינרגיזם ייצורי ושיווקי הנובע מהיכולת להציע באמצעות כוח השיווק הקיים סל מוצרים רחב יותר ולתת פתרון כולל לתחום המטבח וחדר האמבטיה.



בניגוד לחברות מוצרי בנייה אחרות, מרחב הציגה גידול במכירותיה וברווחיה ברבעון השני של 2002, למרות השפל בפעילות הכלכלית והסלמת הסכסוך עם הפלסטינים.



מרחב, שהיא חברת החזקות בשתי חברות תעשייתיות בבעלות מלאה - יצרנית הברזים חמת וחרסה, שהיא יצרנית כלים סניטריים - סיימה את הרבעון השני של 2002 ברווח של 4.5 מיליון שקל במחזור של 49.6 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 3.7 מיליון שקל במחזור של 45.1 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2001. הרווח התפעולי של מרחב גדל ב-67% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2001, והגיע ל-7.7 מיליון שקל, כלומר 15.4% מהמחזור בהשוואה ל-10.1% מהמחזור במקביל ב-2001.



מנכ"ל מרחב אביגדור כהן מסביר את השיפור בהתייעלות פנימית, מעבר לספקי חומרי גלם ממדינות שמטבעותיהן פוחתו, וגידול חד ביצוא. כהן מציין שחמת הגדילה את יצוא הברזים ללקוח המרכזי שלה, חברת בלנקו, בגרמניה, קנדה וארה"ב, והגיעה לנתח של 85% במוצרים הרלוונטיים הנמכרים על ידי בלנקו.



חמת צירפה לקוחות חשובים בארה"ב כמו The Great Indoors ו-Home Expo, שהיא תת הרשת של חברת הום דיפו לפלח השוק העליון.



כהן ציין שהיצוא מהווה כ-30% ממחזורה של חמת, שתורמת כשני שליש ממחזורה הכולל של מרחב. הוא מעריך שחמת תגדיל ב-25% את היצוא שלה ב-2002 בהשוואה ל-11 מיליון דולר ב-2001, הודות לצמיחה חזקה בשוק האמריקאי שמתבססת על פיתוח של מוצרים חדשים ותגובה מהירה לצורכי הלקוחות.



כהן אמר שהחברה נמצאת בשלבי הקמה אחרונים של מפעל מקלחונים באמצעות ידע שנרכש מחברת דוסר (Dusar) הגרמנית שנוגסת ב-54% משוק עשה זאת בעצמך הגרמני שהוא 85% מהשוק כולו.



מרחב מתעתדת להתחרות בחברת מיטרני על שוק של 100 מיליון שקל בשנה. מרחב ביקשה ליצור שותפות עם מיטרני ומאוחר יותר לרכוש את השליטה בחברה, אך המו"מ לא הבשיל לעסקה משום שלטענת כהן בעליה של מיטרני דרשו עבורה 7 מיליון דולר.



כהן מעריך שרכישת קו האינסטלציה של ליפסקי והקמת קו הייצור למקלחונים תאפשר לחברה להגדיל משמעותית את מכירותיה באמצעות שיווק של מוצרי ליפסקי ללקוחותיה של דוסר, ושיווק של מוצרי חמת וחרסה ללקוחות ליפסקי. להערכתו, ניתן יהיה לנצל את מעמדן החזק של מרחב וחמת שמחזיקות כל אחת בנתח של 50% בשוק המקומי.



מרחב נסחרת בשווי שוק של 61 מליון שקל לעומת הון עצמי של 76 מיליון שקל שמממן 37% מהמאזן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully