וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת 2015: קח את גורלך בידיך

תוכן שיווקי

21.12.2014 / 11:29

עכשיו כבר אפשר לסכם: ב 2014 הבטיחו לנו הרבה הבטחות, אבל קיימו מעט. בטור אישי מנבא מנכ"ל לי מרשל, שי ניסים: "ב 2015 התפקיד של כל אחד מאיתנו יהיה לקחת את גורלו בידיים"

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

עוד מעט תסתיים השנה הנוכחית ותתחיל שנה חדשה, והגיע שלב הסיכומים והמסקנות. נדמה שהיו הרבה מאוד הבטחות בשנה החולפת, אבל מעט מאד מהן קוימו: הבטיחו מע"מ אפס, הבטיחו הוזלה של מוצרי יסוד, הבטיחו שאוטוטו יהיה הרבה יותר טוב, אבל עדיין כולנו מתקשים לסגור את החודש, עדיין מספר המשכורות לרכישת דירה רק גדל, עדיין כל יציאה לסופרמרקט היא הוצאה בלתי אפשרית כמעט.

כמו כולם - גם אני מנצל את סוף השנה ואת תחילת השנה החדשה כדי לסכם את מה שעבר עלי ב-12 החודשים האחרונים ולנסות להסיק מסקנות לקראת העתיד, לקראת האתגרים החדשים, כדי לשפר את מצבי ב-12 החודשים שמגיעים. בעולם העסקי ובעולם הפרטי - כל אחד צריך לסמן יעדים, להגדיר מטרות ולתכנן איך להגיע אליהן. אם אני מסתכל על מה שקרה כאן ב-2014, אפשר בהחלט להכריע שהמטרה לשנת 2015 לא צריכה להיות "השנה אגיע לדירה משלי". 2015 צריכה להיות השנה של "לא אשאיר את גורלי הפיננסי לידיהם של מקבלי ההחלטות".

אני סבור ש-2014 הייתה שנה קריטית בהבנה שלנו את זה. יכול להיות שעד שנה זו המנהיגים שלנו לא ידעו כמה קשה לעם. הם לא הבינו מה המשמעות של יוקר המחיה ושל עלות הדיור עבור כל אחד ואחת מאיתנו. הם פשוט לא הפנימו. אבל ב-2014 הם כבר ידעו טוב מאוד. הם הבינו היטב שהוזלת הדיור היא צו השעה, שהציבור אינו עומד עוד בעלויות של רכישת דירה. הם הפנו למען מטרה זו את כל המאמצים שלהם - ונכשלו חרוצות. כמעט אין טעם לעובד שכיר בכלל לחלום על דירה, גם היום. הם עשו כל מה שיכלו - ושום דבר לא השתנה.

בסוף השנה שעברה טענתי שחרף כל הרצון הטוב, מחירי הדיור ימשיכו לטפס ב-2014 - וצדקתי. הסברתי ששילוב הגורמים של יוקר המחייה, המיסוי הגבוה, מחירי התשומות, החומרים וכוח האדם, המחסור בקרקעות זמינות, והגידול באוכלוסייה - כל אלו לא יאפשרו לאף אחד להביא לשינוי משמעותי בתחום - וצדקתי. כבר אז הסברתי שאם יחול שינוי כלשהו, הוא יגיע רק בסוף 2015. וגם בנקודה זו –אני מקווה שהעתיד יוכיח שצדקתי.

זה דבר שחשוב להבין אותו: 2014 הייתה השנה שבה הבנו שהאנשים שלהם הצבענו לא יכולים להציל אותנו. שהכלים בידיהם מוגבלים. חלק מהם רוצים לעזור ולשנות את המצב, אבל הם לא מצליחים. ליזם מצליח יש כל מיני אנשים שעוזרים לו. אחת החוכמות ביזמות היא לזהות מי עוזר באמת, ומי רק עושה קולות כאילו הוא עוזר. את מי שמזייף - יש להחליף, ומי שמבקר - תמיד יבקר.

2015 תהיה שנה אחרת. השלב הראשון היה להבין שהאנשים שאחראים על יוקר המחיה לא מצליחים לשנות את המצב. השלב השני הוא להגיד: אוקי, אז מה הלאה? ובמקרה של יזמות, השקעות וגם בטחון כלכלי אישי המסקנה לשנה הקרובה היא שהיחידים שיכולים לעזור לכם - הם אתם בעצמכם. אתם חייבים להפסיק לפעול כאוטומטים, לחסוך במקומות הלא נכונים ולהתעלם מהזדמנויות שיכולות לשנות את המסלול הכלכלי שלכם.

המשמעות של זה עבורי, היא שיותר ויותר מכם יהפכו להיות יזמים. גם אם אתם שכירים ואין לכם זמן, אתם תצטרכו למצוא דרך להשקיע את כספכם כיזמים. למצוא אפיקים נבונים וייחודיים שיהפכו מעט כסף - להרבה כסף, וישחררו את התלות שלכם מהמשכנתא והמינוס. כל אחד ואחד איתנו יהיה אחראי לעשות את ההחלטות שיעלו אותו על מסלול פיננסי חדש ומהיר - למעלה. לא משנה מה אתם עושים וכמה כסף חסכתם עד עכשיו - זו חייבת להיות אחת ההחלטות שאתם עושים לקראת השנה החדשה, חוסן כלכלי משפיע כמעט על כל החלטה שלנו בחיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully