וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישל בון פורש מתפקידו כמנכ"ל פראנס טלקום

עפרה שלו

13.9.2002 / 9:38

ממשלת צרפת שוקלת למנות במקומו את טיירי ברטון; אתמול החליטה פראנס טלקום למשוך את תמיכתה ממובילקום הלא רווחית, מהלך הצפוי לדרדר את מובילקום לפשיטת רגל



מישל בון פרש מתפקידו כמנכ"ל ויו"ר פראנס טלקום והצטרף לשורה של מנהלי חברות טלקום אירופיות שפרשו לנוכח הצטברות חובות עתק והפסדי שיא. גורמים מעורים בנושא מוסרים כי ממשלת צרפת, המחזיקה ב-56% מהחברה, שוקלת להחליפו בטיירי ברטון.



בון, בן 59, הצטרף לחברת הטלקום השנייה בגודלה באירופה ב-1995. הוא משאיר אחריו חוב של 69.7 מיליארד יורו (68.4 מיליארד דולר) - החוב הגדול ביותר של חברת טלקום אירופית ויותר מפי 5 שווי השוק של החברה.



פראנס טלקום עשויה להיקלע למשבר נזילות, אולם ממשלת צרפת אמרה כי תדאג לכך שהחברה לא תסבול מבעיות מימון. נראה כי ממשלת צרפת, אשר מכרה חלק ניכר ממניותיה בפראנס טלקום במסגרת מהלך שנועד להפריט את החברה, מבקשת כעת לשוב וליטול לידיה את המושכות. זאת, לאחר שחובות פראנס טלקום, שסיפקה את כל שירותי הטלפוניה הקוויים בצרפת עד לשנות ה-90 המאוחרות, תפחו למימדים עצומים ומניית החברה צנחה ב-75% מתחילת השנה.



בון, בדומה למנכ"ל ויוונדי ז'אן מארי מסייה, הוביל את החברה שלו למסע רכישות רחב היקף בתקופה בה מחירי המניות הרקיע שחקים, במסגרתו השתלט על אורנג' והשקיע במובילקום הגרמנית. מסייה, כמו בון, נאלץ לעזוב את משרתו לאחר שמסע הרכישות שלו הסתבר כשאפתני מדי.



בון, כאמור, אינו מנהל חברת הטלקום הראשון שנאלץ לפרוש מתפקידו. הקדימו אותו רון זומר מדויטשה טלקום, פיטר בונפילד מבריטיש טלקום ופול סמיתס מרויאל KPN, שהנהיגו גם הם מדיניות של התרחבות.



ברטון, המועמד של ממשלת צרפת למילוי תפקידו של בון, הוא מנכ"ל חברת האלקטרוניקה תומסון מולטימדיה. לברטון קשרים הדוקים לנשיא צרפת ז'אק שיראק. גורמים מקורבים לנוגעים בדבר מוסרים כי המכשול העיקרי במינויו של ברטון הוא חוסר הסכמה בנוגע לשכרו.



אם ירש לבסוף את שרביט ההנהגה, ייאלץ ברטון, בן 47, לקבל מספר החלטות חשובות, בהן אילו נכסים תמכור פראנס טלקום במטרה לצמצם את חובה. גורמים מקורבים לחברה מוסרים כי אתמול החליטה מועצת המנהלים של פראנס טלקום למשוך את תמיכתה ממובילקום הלא רווחית, מהלך שיוריד מעמסה כבדה מכתפיה של פראנס טלקום אך יפגע קשות במובילקום.



מפעילת הסלולר הגרמנית תידרש ב-30 בספטמבר לפרוע חובות בשווי 4.6 מיליארד דולר. במידה שפראנס טלקום תחליט לא לרכוש את 71.5% ממניות החברה שעדיין אינן בידה תידרדר כנראה החברה לפשיטת רגל.



ההערכות בשוק גרסו כי בון ייאלץ לעזוב את פראנס טלקום לאחר שלא הצליח להגיע להסדר עם ממשלת צרפת לגבי עתידה של מובילקום, בה מחזיקה פראנס טלקום ב-28.5% מהמניות.



פראנס טלקום אמרה כי תרשום הפרשה חד פעמית הקשורה להשקעות במובילקום בתוצאות הכספיות של המחצית הראשונה של השנה. ההפרדה תגדיל את ההפסד הנקי שלה בתקופה זו ל-11.9 מיליארד דולר על הכנסות של 22 מיליארד יורו. החברה אינה צפוייה להודיע בקרוב על מכירות נכסים רחבות היקף.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully