וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל לשעבר של טייקו ואנליסט לשעבר במריל לינץ' החליפו מתנות בשווי אלפי דולרים

סוכנויות הידיעות

13.9.2002 / 9:43

מקורות המקורבים לחקירה נגד דניס קוזלובסקי אמרו כי האנליסט פואה יאנג הובא לבנק ההשקעות כדי לספק סיקור אוהד יותר לקונצרן טייקו



דניס קוזלובסקי והאנליסט לשעבר של בנק ההשקעות מריל לינץ', פואה יאנג, החליפו מתנות בשווי אלפי דולרים, מסרו מקורות המקורבים לחקירה נגד המנכ"ל לשעבר של טייקו (סימול TYC).



בכתב האישום שהוגש נגד קוזלובסקי אתמול לא צוין במפורש שמו של יאנג, אולם נכתב בו כי המנכ"ל לשעבר של טייקו הצליח לשכנע את אחד הברוקרים הגדולים בארה"ב להחליף את אחד האנליסטים שלו באנליסט אחר אשר יסקר את הקונצרן שבראש עמד באופן אוהד יותר.



יאנג הובא למריל לינץ' מליהמן ברדרס באוגוסט 1999 כדי לכסות את טייקו במקום האנליסט ז'אן טריל שסיקר עד אז את הקונצרן. יאנג העניק דירוג "קנייה" לטייקו מרגע שנכנס לתפקיד ועד לפיטוריו מהבנק בחודש אפריל, אחרי שפירסם דו"חות לא מורשים על החברה.



עורך דינו של יאנג מסר בתגובה כי הטענות כי יאנג החליף את טריל כדי להעניק סיקור אוהד יותר לטייקו הן חסרות בסיס, וכי סוגיית חילופי המתנות עם קוזלובסקי נופחה מעבר לממדיה האמיתיים.



אתמול הוגשו בניו יורק כתבי אישום נגד קוזלובסקי ושני מנהלים בכירים נוספים לשעבר של טייקו, בגין עבירות הונאה וגניבה.



סמנכ"ל הכספים לשעבר של טייקו, מארק שוורץ, והיועץ הכללי של החברה, מארק בלניק, עומדים לדין יחד עם קוזלובסקי בגין קשירת קשר לביצוע הונאה וגניבה של בהיקף של כ-600 מיליון דולר.



רשות ניירות ערך צפויה אף היא להגיש כתבי האישום נגד השלושה בגין עבירות על חוקי ניירות ערך, ולתבוע מהם לשלם קנסות בהיקף של מיליוני דולרים, דיווחו אתמול "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל".



קוזלובסקי אולץ להתפטר מתפקידו ביוני, וזמן קצר אחרי כן הועמד לדין על עבירות מס ושיבוש הליכי חקירה. חוקרים של טייקו חשפו שימוש ביותר מ-135 מיליון דולר לתועלתו האישית של קוזלובסקי, כולל מימון הלוואה נטולת ריבית ששימשה את קוזלובסקי לרכישת בית מפואר ב-19 מיליון דולר, תשלום 13 מיליון דולר נוספים לכיסוי מסים על הלוואה; מחילת הלוואה נוספת בת 25 מיליון דולר; מימון רכישת עתיקות וחפצי אמנות בשווי 11 מיליון דולר לריהוט דירת פאר בשדרה החמישית במנהטן, שנרכשה ב-18 מיליון דולר ע"י התאגיד.



טייקו צפויה לתבוע את קוזלובסקי בגין הטבות בהיקף של לפחות 250 מיליון דולר שקיבל שלא כדין מהחברה מאז שנת 1997, דווח אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully